خبرگزاری کار ایران

برخورد قاطع پلیس با برهم زنندگان نظم و امنیت

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۸۷۲

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به این که پلیس باید با هر شخصی که قصد برهم زدن نظم و امنیت جامعه را دارد قاطعانه برخورد کند ،گفت: با افراد دستگیر شده برابر با قانون رفتار می کنیم چرا که پلیس در تراز انقلاب اسلامی همواره قانون مدار است.

به گزارش ایلنا، سردار "حسین اشتری" در جمع  کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه الزهرا (س) بیان داشت: یاد و خاطره امام راحل(ره)، شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس و شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم و همچنین شهید بزرگوار "حاج قاسم سلیمانی"، "ابومهدی المهندس" و شهید "محسن فخری زاده" را گرامی می داریم و آرزوی سلامتی و طول عمر برای مقام معظم رهبری فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) داریم.

وی ضمن عرض خداقوت به کارکنان پرتلاش و زحمتکش فرماندهی انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: از تلاش تک تک کارکنان خدوم و زحمتکش، مدیران، فرماندهان، روسای کلانتری ها و سرکلانتری ها  و خصوصا از زحمات و تلاش ها ی سردار "حسین رحیمی" فرمانده انتظامی تهران بزرگ  تشکر و قدردانی می کنم.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اشراف کلی به اقدامات انجام شده توسط فرماندهی انتظامی استان ها اظهار داشت: هنگامی که بازدیدی از نزدیک صورت می گیرد زوایای مختلف کار بیشتر نمایان می شود، واقعا کارها رو به جلو و با ابتکار عمل صورت گرفته و در چند سال اخیر با تلاش های فرماندهان، اقدامات خوب و مفیدی انجام شده که جای تقدیر و تشکر دارد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با اشاره به اینکه کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بارها و به طور مستمر مورد تهدید و هجمه دشمنان قرار گرفته است، افزود: تصور دشمن از انقلاب اسلامی این بود که تحرکاتی صورت گرفته و تمام می شود اما از زمانی که پیروزی انقلاب رقم خورد دشمن روش خود را تغییر داد؛ دشمن می خواهد کاری کند تا جمهوری اسلامی نباشد و برای رسیدن به این هدف به هر روش و طریقی دست می آویزد تا کشور از مسیر درستش منحرف شود.

سردار اشتری در ادامه گفت: دشمنان با اسم جمهوری اسلامی کاری ندارند آنان با تفکراتی که زاییده تفکر امام (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اعتقادات ما است مشکل داشته و مخالف هستند.

وی تاکید کرد: مردم ثابت کردند با تمام مشکلات و گرفتاری ها پای نظام و انقلاب اسلامی ایستاده اند، هر چند دشمنان به هر شکل و بهانه ای از تحریم ها گرفته تا ... سعی می کنند به مردم فشار وارد کنند ولی مردم ایستادند و حتی آنجایی که باید به خارج از مرزها بروند رفته و در راه دفاع از حرم شهید می شوند، اگر این دفاع انجام نمی شد دشمن با تفکر داعشی و تکفیری وارد کشور می شد اما مردم و جوانان در مقابل آنان جوانمردانه ایستادند.

فرمانده ناجا با اشاره به اینکه هنوز تهدیدها و آسیب های دشمن ادامه دارد، افزود: متاسفانه بعضی ها در داخل کشور در راستای اهداف دشمنان عمل می کنند به قول معروف آب به آسیاب دشمن می ریزند که در این وضعیت وظیفه نیروی انتظامی به غیر از وظیفه اصلی که همان حافظ جان، مال و ناموس مردم بودن است، این است که مراقب تهدیدها و هجمه های دشمنان باشند.

سردار اشتری با اشاره به اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی علاوه بر وظیفه ذاتی خود وظیفه ای انقلابی و مکتبی هم  دارد، این که شهید "حاج قاسم سلیمانی" می گوید ما ملت امام حسین(ع) هستیم، پلیس نیز، پلیس امام حسین و ائمه اطهار(ع) است وقتی که شخصی با هر مذهب و قومیت و هر ایده ای شهروند جمهوری اسلامی شد برای پلیس تفاوتی ندارد و از ارائه خدمت به آن فرد دریغ نمی کند.

وی عنوان داشت: آن راهی که امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری(مدظله العالی) برای ما ترسیم کرده اند و صدها هزار جوان ما شهید شدند این بود که  درخت انقلاب تنومند بماند و تنومندتر شود.

فرمانده نیروی انتظامی یادآور شد: اگر در هر کجای کشور اتفاقی بیفتد، به واسطه قدرت رسانه همه به طور همزمان متوجه آن می شوند اما در هر صورت امروز حفظ امنیت پایدار در جامعه به عهده نیروی انتظامی است.

سردار اشتری یادآور شد: امسال اقدامات پیشدستانه و پیشگیرانه نیروی انتظامی بسیار قابل توجه بود؛ برخورد با اراذل و اوباش نمونه ای از این اقدامات است که رضایت مردمی را به دنبال داشت و اثرات آن باعث شد تا هر کسی که می خواست با ایجاد بی نظمی به امنیت خدشه ای وارد کند حساب کار دستش بیاد.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: با لطف و عنایت الهی، هدایت های داهیانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و همچنین آگاهی مردم شریف ایران توطئه های دشمنان خنثی و تمام فتنه هایشان نقش برآب شده است، هر چند باید هوشیار بود و با تسلط اطلاعاتی هر حرکتی را هم در فضای مجازی و هم در سطح جامعه، رصد کنیم لازم را داشته باشیم .

سردار اشتری در خصوص برخورد با اراذل و اوباش گفت: در ۹۹/۷/۱۳ که خدمت حضرت آقا شرفیاب شدم چند ماهی از تشکیل قرارگاه برخورد با اراذل و اوباش می گذشت که ایشان در این خصوص فرمودند: "خیلی کار خوبی انجام دادید، برخورد با ناامن کنندگان و تسلط بر آنها باعث می شود تا مردم احساس امنیت کنند".

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: پلیس باید با هر شخصی که قصد برهم زدن نظم و امنیت جامعه را دارد قاطعانه برخورد کند اما، هنگامی که فرد دستگیر شد، حتی اگر مطمئن هستید که مجرم است باز هم باید برابر با قانون با آن فرد رفتار کنید چرا که پلیس ما، پلیس در تراز انقلاب اسلامی است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد مردم از عملکرد پلیس رضایت داشته و از آن حمایت می کنند، گفت: با این وجود پلیس باید مراقب باشد تا بهانه ای به دست دشمنان ندهد. اگر مجرم یا متهمی تسلیم پلیس شد باید مطابق با قانون و شرع با وی رفتار کنید.

سردار اشتری با بیان اینکه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بارها فرموده اند "کلانتری ها ویترین و پیشانی نظام هستند"، گفت: براساس تاکیدات معظم له تحول در کلانتری ها در اولویت نیروی انتظامی است و در این باره باید اقداماتی صورت گیرد تا پلیس حرفه ای، هوشمند و سیستماتیک باشد.

فرمانده ناجا با تاکید به برخورد مناسب با مراجعه کنندگان افزود: بیشتر مراجعه کنندگان به نیروی انتظامی مردم عادی هستند یا اینکه دچار مشکلی شده اند که آمده اند تا پلیس به آنها کمک کند، پس حتی اگر نمی توانید کاری برای آنها انجام دهید باید برخورد خوب و مناسبی با آنان داشته باشید. پلیس تراز انقلاب اسلامی در حد وسع خود باید رفتار کند.

ارشد ترین مقام انتظامی کشور تصریح کرد: برخورد با مراجعه کنندگان باید با رعایت شئونات اسلامی باشد البته فرماندهان باید نظارت روی کارکنان را افزایش دهند تا دچار صدمه ای نشوند.

وی در خصوص لزوم رفع مشکلات کارکنان و توجه به این موضوع گفت: من و شما فرماندهان مسئول هستیم، گاهی یکی از کارکنان با گرفتن یک وام مشکلش حل می شود؛ فرماندهان و مدیران باید با نگاه برادرانه و پدرانه در صدد رفع مشکل کارکنان باشند.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: با توجه به گستردگی ماموریت های نیروی انتظامی این سازمان پاک دست ترین دستگاه در کشور است و بهترین نیروها را دارد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور در خصوص بحث معیشت کارکنان ادامه داد: در موضوع معیشت کارکنان اقدامات خوبی انجام شده در ۴ ساله اخیر ۸ مرحله افزایش حقوق داشتیم که بخشی را ستاد کل نیروهای مسلح انجام داده که جای تقدیر و تشکر دارد. در درجات پایین بعضی کارکنان حقوقشان تا دو برابر افزایش یافته اما با توجه به تورم باز هم قدرت خرید پایین است، مهم ترین موضوع در سبد معیشت تهیه مسکن بوده که حدود ۱۲۰ هزار واحد مسکونی در نیروی انتظامی نیاز است که ان شاء الله تا چند سال آینده این مشکل برطرف خواهد شد و برنامه هایی هم برای افزایش حقوق در نظر گرفته شده است.

سردار اشتری با تاکید به اینکه کمک به همکاران باید در اولویت باشد، گفت: به جهت علاقه ای که به تک تک کارکنان و همکاران دارم تصورم این است که همه آنها از خانواده خود من هستند اگر روزی متوجه شوم همکاری، شهید یا بر اثر بیماری کرونا فوت شده بسیار متاثر می شوم ما همگی لباس مسئولیت و خدمتگزاری به تن داریم و خدا را شاکریم که به مردم عزیز میهن اسلامی خدمت می کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز