خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و گو با ایلنا مطرح شد:

در حال بررسی میزان خسارت وارد شده به پارک جنگلی گلستان هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۸۱۴

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از خاموش شدن آتش پارک ملی گلستان خبر داد و گفت: هنوز میزان خسارت وارده مشخص نشده و در حال بررسی هستیم.

«محمدرضا کنعانی» مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به آتش سوزی پارک ملی گلستان، بیان کرد: در ساعت ۴ روز شنبه آتش‌سوزی در منطقه دره شمالی پارک ملی گلستان گزارش شد. همکاران پارک ملی گلستان از ۳ نقطه‌ای که دچار حریق شده بود توانستند دو نقطه را تحت کنترل درآورند.

وی ادامه داد: اما در نیمه شب به دلیل وزش باد آتش ابعاد گسترده‌تری به خود گرفته و از کنترل محیط‌بانان حاضر در منطقه خارج شده بود. در ساعت ۲ نیمه شب خبر دوباره آتش‌سوزی در این منقه به ما اطلاع داده شد. ما همان جا از سناریوی سطح ۳ که مدیریت حریق را در سطح منطقه انجام می‌دهد استفاده کردیم. در این موقعیت از ظرفیت نیروها در سایر شهرستان‌ها استفاده می‌شود، بنابراین ما فراخوان دادیم و قبل از روشن شدن هوا نیروها خودشان را به منطقه رساندند.

کنعانی با بیان اینکه حدود ۱۰ گروه واکنش سریع از سطح استان به پارک آمدند، تصریح کرد: غروب روز یکشنبه دیگر حریق فعال در منطقه نداشتیم و فقط دود در منطقه وجود داشت که از کُنده‌های نیم‌سوز برمی‌آمد و در نهایت نیروهای ما در یال مستقر ماندند که اگر به دلیل وزش باد کنده‌ها دوباره شعله ور شدند حریق به دره پشتی سرایت نکند، همچنین در روز یکشنبه درخواست بالگرد دادیم که از تهران عازم استان شد ولی به دلیل مه‌ای که در منطقه وجود داشت امکان پرواز بالگرد وجود نداشت.

وی با باین اینکه در روز دوشنبه ۱۶۰ نفر از نیروهای ما در منطقه حضور داشتند، گفت: این نیروها کار پایش منطقه را برعهده داشتند. در حال حاضر نیز یک گروه ۴۰ نفر به هدف پایش و پاکسازی کُنده‌های نیم‌سوز احتمالی به منطقه اعزام شدند.

وی گفت: خوشبختانه تلفات جانوری نداشتیم و در رابطه با ابعاد این حریق هم تیم‌های کارشناسی ما در منطقه هستند تا بررسی کنند چه مساحتی درگیر شده، اما حریق ما یک حریق پراکنده بود و به صورت نقطه‌ای حریق اتفاق افتاده است.

کنعانی در مورد علت حریق بیان کرد: در آتش‌سوزی در این مناطق هم عوامل طبیعی و هم عوامل انسانی دخیل است. چراکه رطوبت کاهش پیدا کرده و برگ‌های خشک در کف جنگل وجود دارد که با کوچک‌ترین خطای انسانی و وزش باد به آتش گسترده تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز