خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

کوهنوردان از صعود در ارتفاعات خودداری کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۷۱۱

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی با اشاره به بارش برف و باران در اغلب نقاط کشور به کوهنوردان توصیه کرد تا از صعود در ارتفاعات خودداری کنند.

«صادق ضیائیان» مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اینکه در این هفته آلودگی هوا نخواهیم داشت، بیان کرد: از روز جمعه شرایط جوی به گونه‌ایی بود که آلودگی هوا نداشتیم و باید ببینیم هفته‌ی آینده شرایط جوی به چه صورت خواهد شد که بر آلودگی هوا اثر بگذارد.

وی ادامه داد: سامانه از شمال غرب وارد کشور می‌شود و انتظار داریم امروز استان‌های آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل تحت تأثیر این بارش قرار بگیرند و همچنین در جنوب استان آذربایجان غربی بارش‌ها شدید خواهد بود.

ضیائیان افزود: بارش‌ها در روز چهارشنبه (۱ بهمن) منطقه‌ی وسیع‌تری را به خود اختصاص می‌دهد، سواحل دریای خزر، کل منطقه‌ی شمال غرب و بخش‌هایی از جنوب غرب هم بارش خواهد داشت و همچنین استان کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، شمال استان خوزستان، استان ایلام، لرستان، کرمانشاه، کردستان، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی و شرقی، گیلان و مازندران و همچنین ارتفاعات استان تهران و البرز شاهد بارش خواهند بود که این بارش‌ها در استان کرمانشاه و غرب کردستان و جنوب آذربایجان غربی، همچنین در استان اردبیل و گیلان حجیم خواهد بود و بیشتر این بارش‌ها به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی گفت: در روز پنچ شنبه، استان‌های واقع در شمال غرب و ساحل دریای خزر استان‌های سمنان، خراسان شمالی و رضوی هم شاهد بارندگی خواهند بود که غالباً به صورت بارش برف هستند.

وی افزود: بعد از عبور این سامانه کاهش شدید دما را داریم و در روزهای جمعه (۳بهمن) و شنبه (۴بهمن) و برخی نقاط مثل شمال شرق از ۱۵ تا ۲۰ درجه کاهش دما خواهیم داشت که ماندگاری این دما بین دو الی سه روز خواهد بود و بعد از روز یکشنبه (۵بهمن) روند افزایشی دما را خواهیم داشت و طی روز جمعه و پنجشنبه وزش باد هم در اغلب نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان ضمن تاکید بر خودداری کوهنوردان به صعود در ارتفاعات، گفت: در ارتفاعات تهران بارش برف را داریم ولی در سایر مناطق تهران بارش برف محتمل است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز