خبرگزاری کار ایران

تاکید رییس کمیته امداد بر توانمندسازی خانواه‌های تهیدست

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۶۵۴

رییس کمیته امداد امام (ره) گفت: باید توانمندسازی خانواه‌های تهیدست را با رعایت کرامت، وجه همت قرار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رونمایی از نشان جمعی احسان با حضور رئیس کمیته امداد امام (ره) و معاون حقوقی قوه قضائیه برگزار شد.

مرتضی بختیاری، رییس کمیته امداد امام(ره) در این مراسم عنوان کرد: یکی از تکالیف مهم نظامات دینی و حاکمیت‌ها مبتنی بر آموزه‌های الهی رسیدگی به اقشار محروم است‌. این تکلیف مهم بعد از پیروزی انقلاب به کمیته امداد امام خمینی واگذار شد و این شجره طیبه به منظور اجرای ماموریت ارزشمند و معنوی رسیدگی به ولی نعمتان جامعه اسلامی اقدامات گسترده ای را در احیا مشی بزرگان دینی و رسیدگی به امور مستضعفین به کار بست و در کنار آن جهت ارائه خدمات ارزنده به جامعه هدف، تلاش کرد تا با بهره گیری از آموزه‌های دینی و سیره ائمه اطهار و رهنمودهای رهبر انقلاب در جهت بهبود وضعیت معیشت محرومین بیش از پیش گام برداشت.

بختیاری گفت: باید ضمن استمرار حرکت در مسیر تحولی موضوع توانمند سازی برای خانواه تهی دست را با رعایت کرامت، وجه همت خود قرار داد و با تقویت برنامه اشتغال موضوع توانمند سازی و شکوفایی استعدادها را با طرح های مختلف اشتغال عملی نماید تا زمینه اشتغال پایدار برای مددجویان فراهم شود.

رییس کمیته امداد امداد گفت: طی سال‌های گذشته ارتقا حقوق مالیکت معنوی با توجه به نقش محوری در توسعه جامعه، مورد توجه مسئولین و اندیشمندان اقتصاد قرار گرفته و در این رابطه پروژه توانمند سازی مالکیت معنوی جهت رقابت کسب و کارها از طریق علایم تجاری طرح‌های صنعتی و نشانه های تجاری صورت گرفته است. ضمن فاصله گیری از روش‌های سنتی در تجاری سازی و کمک به رونق کسب و کار نسبت به کالاهای مشابه دیگر، با استفاده از روش‌ استانداردهای بین المللی؛ برندسازی و بسته‌بندی محصولات از جمله اقدامات قابل تقدیر است.

بختیاری افزود: با توجه به نقش مهم کمیته امداد امام در ایجاد اشتغال در کشور و به عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در هدفمندسازی مشاغل با همکاری مرکز مالیکت قوه قضاییه، سازمان ثبت املاک کشور و سازمان جهانی مالکیت معنوی اقدام به ثبت علائم جمعی احساس کرده است و به این نشان به محصول استراتژیک فرش تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: فرش هنر و صنعتی کهن است که مردم با آن آشنایی داشته اند، این هنر و صنعت یک مزیت مطلق جهانی برای ایران است و همه دنیا با آن آشنا هستند. هنر فرش یک صنعت به عنوان یک شغل خانگی برای اشتغال زنان و دختران تلقی می‌شود. کمیته امداد امام به مدد بزرگان از جمله مرحوم حاج آقا حیدری موفقیت‌های را در این زمینه در جهان کسب کرده است.

بختیاری گفت: بی شک انتخاب فرش امداد امام و اختصاص نشان احسان به آن، تحت تاثیر خوش نامی این محصول در ایران است‌، برنامه قطعی کمیته امام امام توسعه این صنعت و ایجاد چند صد هزار فرصت شغلی در این رشته است کما اینکه بیش از یکصد هزار نفر در این رشته تربیت شده‌اند‌.

رییس کمیته امداد امام گفت: چند رویداد در دستور کار این ستاد است که با به کار گیری استادکاران حرفه ای فرش، توسعه نشان تجاری اختصاصی فرش امداد امام در سطح داخلی و بین المللی اجرایی خواهد شد. در حال حاضر این علامت در طبقات مختلف کالا و سایر خدمات برای برنامه‌های پیش رو در سطح ملی ثبت شده و در برنامه های آینده به ثبت خواهد رسید. این نشان تا ۵ سال تحت حمایت مالکیت معنوی جهانی است که امکان ارتقا آن نیز مهیا خواهد شد، این طرح در نوع خود برای اولین به وقوع پیوست.

رییس کمیته امداد گفت: این علامت با درج بر روی محصولات نشان از کیفیت کالا دارد و می‌تواند اعتماد مخاطبین را جلب کند. تمامی منافع حاصل از این علامت در ارتقا کسب و کار و تجاری سازی کالای های تولیدی برای جامعه تحت پوشش کمیته امداد خواهد بود. با توجه به اینکه فرش امداد سابقه ۳۵ ساله دارد و گستردگی آن زیاد است برای امداد امام و ذی نفعان حقوق مالکانه ایجاد شده و اگر سوءاستفاده شود پیگرد قانونی خواهد داشت.

رییس کمیته امداد در پایان گفت: انتظار داریم همان‌گونه که برنامه ریزی شده همکاری‌ها برای توسعه این نشان تجاری طی ۵ سال آتی ادامه یابد و زمینه توسعه کیفی محصولات داخلی فراهم شود.

در ادامه این مراسم حجت‌اله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد در این رونمایی بیان کرد: ما تلاش کردیم تا راهبردهایی را  در حوزه اشتغال و خودکفایی در کمیته امداد ایجاد کنیم. یکی از این راهبردها توسعه همکاری فعالان حوزه کسب و کار است که برنامه‌های متعددی ذیل این برنامه در دست اجراست تا در نهایت بتوانیم به چشم‌انداز ایجاد و تأمین یک‌سوم اشتغال کشور دست پیدا کنیم. راهبرد دیگر نیز تلاش برای بهبود فضای کسب و کار کشور است.

عبدالملکی افزود: راهبرد نهایی نیز تمرکز بر شش زنجیره ارزش ویژه و‌ توسعه آن است و هر زنجیره به کریدوری برای شناسایی حلقه‌های ضعیف و مفقود و تقویت و ایجاد آنها تبدیل می‌شود. این زنجیره‌ها در شش حوزه از جمله فناوری اطلاعات و ارتباطات، تولید گوشت قرمز و شیر با نگاه ویژه به شتر، تولید گوشت طیور مفید با تمرکز بر بوقلمون، تقویت محصولات اسباب‌بازی، کار بر روی سنگ‌های قیمتی و زنجیره ششم تکمیل زنجیره ارزش محصولی است که کمیته امداد در آن سبقه تاریخی دارد که محرزترین و بارزترین محصول این مجموعه، فرش‌های بافته شده امداد است.

وی افزود: مجتمع اقتصادی کمیته امداد که متولی فروش فرش‌های بافته شده مددجویان است، چند سالی می‌شود که بر ایجاد یک نشان اختصاصی جمعی ملی و بین‌المللی تمرکز کرده است. نشانی که امروز از آن رونمایی می‌شود با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی تولید شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز