خبرگزاری کار ایران

در جلسه شورای شهر تهران مطرح شد؛

تذکر به شهرداری برای مشارکت در ساخت سریال "ملکه گدایان"

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۴۹۰

عضو شورای شهر تهران نسبت به مشارکت شهرداری در ساخت سریالی که در آن کودکان کار را مافیا نشان می دهد به شهرداری تهران تذکر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در جریان دویست و شصت و پنجمین جلسه شورای شهر تهران در تذکری درباره سیاست‌های مدیریت شهری در مورد کودکان کار گفت: سال ۲۰۲۱ از سوی سازمان ملل با عنوان حذف کار کودک نامگذاری شده است. فقر یکی از مهمترین دلایل گرایش کودکان به کار است و در شرایطی که خانواده در تنگنای معیشتی قرار دارند، چاره‌ای جز کار برای کودکان باقی نمی‌ماند. 

او ادامه داد: متاسفانه بی‌توجهی به مسئولیت، شیوع کرونا و رکود اقتصادی منجر به افزایش کار کودکان شده است. در طرف مقابل برخی از دستگاه‌ها برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت خود اقدام به نشان دادن چهره کودکان کرده و آن‌ها را عضو شبکه‌های مافیایی، دارای درآمدهای نجومی، تبعه کشورهای دیگر، دزد، بی‌خانواده و امثال هم معرفی می‌کنند. 

نظری افزود: اگر هم این کودکان در شبکه مافیایی گرفتار شده باشند، قربانی این شبکه‌ها هستند، نه عضو این شبکه‌های مافیایی. مدیریت شهری نیز گرچه مسئولیت مستقیم قانونی ندارد و بعد از رده‌هایی از جمله سازمان بهزیستی، وزارت کشور، وزارت کار، آموزش و پرورش قرار دارد اما در جبران کم کاری بسیاری از دستگاه ها، به این موضوع ورود کرده است. 

او گفت: اخیرا سریالی به نام ملکه گدایان از شبکه نمایش خانگی پخش شده که معاونت فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی شهرداری در تولید این سریال حضور داشتند. اما متاسفانه محتوای این سریال برخلاف سیاست‌های شهرداری تهران است و با مافیایی نشان دادن کودکان کار، نفرت و خشم را علیه این کودکان تشدید می‌کند. 

نظری اضافه کرد: تذکر جدی بنده خطاب به مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران است و باید پاسخ بدهند که آیا بدون اطلاع از محتوای اثر اقدام به همکاری کردند و یا با اطلاع از محتوا و خلاف سیاست‌های کلی و برای ارتباطات شخصی و احیانا منافع شخصی از این دست تولیدات حمایت کنند. 

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر اینگونه باشد مسئولان مربوطه صلاحیت فعالیت را ندارند و اگر چنین نیست باید پاسخگوی شورای شهر تهران باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز