خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان ها:

اخذ مجوز استخدام پنج هزار نیروی پلیس زندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۲۵۹

سرهنگ برفر در آیین تکریم و معارفه فرمانده یگان حفاظت زندان های استان تهران اظهار داشت: راه اندازی سیستم دادرسی الکترونیک در صرفه جویی هزینه های مالی و نیروی انسانی کمک شایان توجهی به این مجموعه نموده که جای قدردانی از ریاست سازمان زندانها، مدیر کل زندان های استان تهران و همکارانشان دارد.

به گزارش ایلنا، سرهنگ برفر فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان ها گفت: آنچه امروز در بخش برنامه ریزی یگان انتظامی زندان های این استان شاهد هستیم، بسیار چشمگیر بوده، فضای مناسبی در شأن سربازان وظیفه ایجاد شده و با افتخار می توانیم آن را به عنوان یگان نمونه کشوری معرفی کنیم.

سرهنگ برفر تأکید کرد:  نگهداری زندانیان با جرایم و شخصیت های مختلف در یک مجموعه به نام زندان و برنامه ریزی برای امور آنان از قبیل تأمین امنیت، رفاه، آموزش و بهداشت و درمان امر آسانی نیست و مدیر کل زندان های استان تهران با شایستگی و درایت توانسته است در انسجام و ساماندهی این مجموعه موفق عمل نماید.

وی همچنین گفت: مجوز استخدام پنج هزار نفر نیروی پلیس زندان اخذ شده که امور اداری آن آغاز گردیده و به زودی شرایط آن به اطلاع متقاضیان خواهد رسید تا علاقمندان واجد شرایط جذب و در دوره های آموزشی شرکت نمایند.

سرهنگ برفر ادامه داد: موضوع اعزام زندانی با توجه به بعد مسافت و تعداد جمعیت کیفری در تهران سخت بوده، می توانست تهدیدات و آسیب های جدی به دنبال داشته باشد ولی راه اندازی سیستم دادرسی الکترونیک در صرف هزینه های مالی و نیروی انسانی کمک شایان توجهی به این مجموعه نموده که جای قدردانی از ریاست سازمان زندانها، مدیر کل زندان های استان تهران و همکارانشان دارد. 

بنا به این گزارش، مدیر کل زندان های استان تهران نیز در این آیین گفت: طی اولین برنامه اجرا شده در تیرماه سال گذشته، تمام آسایشگاه ها و غذاخوری های سربازان وظیفه به طور کامل بازسازی گردید، زیرا این سربازان امانت های خانواده هایشان هستند و باید فضای یگان در شأن آنان باشد. 

سیدحشمت اله حیات الغیب تصریح نمود: اگر در زندان امنیت نباشد، اجرای برنامه های اصلاحی و تربیتی میسر نخواهد بود و این امنیت تا حد زیادی توسط نیروهای یگان انتظامی زندانها فراهم می شود.

وی در این آیین گفت: توجه به وضعیت آموزشی، بهداشتی، رفاهی و معیشتی سربازان وظیفه به عنوان جوانان کم تجربه ای که مرحله مهمی از زندگی و دوران مقدس خدمتش را می گذرانند، از اولویت های مهم برنامه های تحولی اداره کل زندان های استان تهران بوده، در حال حاضر با تجهیز این آسایشگاه ها رضایت خدمتی بین آنان تا حد زیادی ارتقاء یافته است.

مدیر کل زندان های استان تهران در ادامه اظهار داشت: این استان، به دلیل جمعیت کیفری بیشتر، با تعداد بالاتری از آمار اعزام و بدرقه به مراکز قضایی، درمانی و دیگر مراکز روبرو بوده، اما با ایجاد زیرساختهای لازم از سوی مراجع قضایی و اجرای دادرسی الکترونیک، بخش اعظم اعزام و بدرقه به دادگاه ها و دادسراها کاهش یافته و در آینده نزدیک، به جز موارد بسیار معدود، تمام جلسات قضایی در خود زندان ها برگزار خواهد شد. 

حیات الغیب همچنین گفت: در حال حاضر با تلاش شبانه روزی کارکنان استان، 52 سیستم دادرسی الکترونیک در زندان ها فعال هستند که طی مدت کوتاه راه اندازی، بیش از شش هزار پرونده قضایی رسیدگی شده و به زودی 20 سیستم دیگر به این حوزه افزوده خواهد شد.

این خبر می افزاید: در پایان مراسم، فرمانده یگان حفاظت سازمان زندان ها، ضمن تقدیر از زحمات سرهنگ یداله هنرمند طی تصدی فرماندهی یگان حفاظت اداره کل زندان های استان تهران، سرهنگ رضا فرحناکی را رسماً به عنوان فرمانده جدید معرفی کرد.

در حکم سرهنگ رضا فرحناکی آمده است: امید داریم با پیروی از ولی فقیه و رعایت سلسله مراتب فرماندهی، همواره تقوای الهی را نصب العین خویش قرار داده، با درایت و هوشیاری نسبت به تهیه طرح های حفاظتی مورد نیاز و ساماندهی نیروهای تحت امر و ارائه خط مشی ها و اجرای تدابیر ابلاغی اقدام و راهکارهای مناسب را برای پیشبرد مطلوب امور ارائه و گام های موثری به منظور ارتقاء کیفیت وضعیت موجود بردارید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز