خبرگزاری کار ایران

آزادی هر دو هفته هشت نفر زندانی توسط نیکوکاران استان تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۲۵۲

مدیر کل زندانهای استان تهران با سپاس از یاری نیکوکاران و عاشقان راه ولایت اظهار داشت: کمک به آزادی زندانیان نیازمند علاوه بر اینکه اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال دارد، اقدامات اصلاحی و تربیتی نیز در زندان‌ها ارتقاء یافته، سبب کاهش بسیاری از صدمات و آسیب‌های اجتماعی جامعه می‌شود.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب در جلسه ای که با حضور هشت نفر از زندانیان تازه آزاد شده برگزار شد، گفت: بر اساس تأکیدات ریاست محترم سازمان، مقرر شده هر ماه هشت نفر زندانی نیازمند در هر استان به نیت امام مهربانی ها حضرت رضا (ع) آزاد شوند ولی خوشبختانه نیکوکاران استان تهران هر دو هفته، هشت نفر زندانی واجد شرایط را با همین نیت آزاد می کنند.

مدیر کل زندانهای استان تهران ادامه داد: بحمدالله از ابتدای سال جاری تاکنون، تعداد ۴۳۹ نفر زندانی نیازمند که حبس آنان پایان یافته ولی به دلیل عجز از ردّمال یا خسارت شاکی در زندان مانده بودند، از محل کمک های واریزی خیرین و نیکوکاران به حساب مرکز مراقبت بعد از خروج به مبلغ ۷۶ میلیارد ریال آزاد شده، نزد خانواده خود بازگشتند.

وی تأکید کرد: آنچه بعد از این بایستی سرلوحه زندگیتان باشد این است که از اشتباهات گذشته درس گرفته، با کمک مرکز مراقبت بعد از خروج، زندگی آبرومندانه ای برای خود و خانواده فراهم نمایید و بیش از همه با توسل به ائمه و نیز الگوگیری از امام رضا(ع)، از آنچه می تواند باعث لغزش دوباره شود، دوری نمایید.   

حیات الغیب همچنین تصریح نمود: مرکز امور خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج زندانیان استان تهران، اقدامات متعددی مانند آموزش و مشاوره زندانیان، معرفی به بانک ها جهت اعطای وام خوداشتغالی با سود بسیار کم، تأمین ودیعه مسکن یا کمک به پرداخت اجاره بهای منزل، کمک به تأمین جهیزیه و یا هزینه های تحصیلی و یا معیشت انجام می دهد و در این زمینه، نیکوکاران سهم عمده ای دارند.

مدیر کل زندانهای استان تهران با سپاس از یاری نیکوکاران و عاشقان راه ولایت و امامت که در روزهای مبارزه با کرونا و محدودیت زیارت امام هشتم، بدینگونه ارادت خود را به آستان آن امام رئوف ابراز می کنند، گفت: کمک به آزادی زندانیان نیازمند علاوه بر اینکه اجر و پاداش فراوانی نزد خداوند متعال دارد، اقدامات اصلاحی و تربیتی نیز در زندان‌ها ارتقاء یافته، سبب کاهش بسیاری از صدمات و آسیب‌های اجتماعی جامعه می‌شود.

بنا به این خبر، در جلسه فوق، دکتر علی اسمعیلی معاون سلامت، اصلاح و تربیت و نیز باقی پور رئیس مرکز مراقبت بعد از خروج نیز حضور داشتند که گزارش فعالیت این مرکز ارائه شده، در پایان زندانیان آزاد شده، با سبد هدیه معیشتی بدرقه گردیدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز