خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت مطرح کرد:

ضرورت آمادگی برای مواجهه با پیکهای بعدی کرونا / خطر عادی انگاری اوضاع و بازگشت به شرایط قبلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۲۴۸

بیست و پنجمین جلسه قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی با حضور وزیر بهداشت و اعضای قرارگاه، صبح امروز در تالار حوزه وزارتی وزارت بهداشت برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی، در ابتدای این نشست که با حضور اعضای قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی برگزار شد، ضمن تاکید بر استمرار رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی مراسم و مناسبت ها، گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی باید با جدیت، دقت و به صورت مستمر دنبال شود، عادی پنداری در شرایطی که سیستم بهداشت و درمان به صورت شبانه روزی نهایت تلاش خود را کرده تا آمار ابتلا و فوتی ها را پایین بیاورد، قطعا دوباره ما را به شرایط خطرناک همه گیری کرونا باز می گرداند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: برگزاری مراسم و آئین ها با زیرپا گذاشتن شیوه نامه های بهداشتی، برای ما مصیبت مضاعف ایجاد می کند، به این معنا که این همه دستاورد درخشان در مدیریت بیماری و همه گیری را به قربانگاه می برد.

وزیر بهداشت در ادامه این نشست با اشاره به توفیق نظام سلامت در تامین بهینه داروی مورد نیاز مردم در سخت ترین شرایط، بسیاری از این موفقیت ها را محصول رویکرد قرارگاه مدیریت دارو و تجهیزات پزشکی، دانست.

وی در ادامه ضمن تاکید بر تولید داخل و تکیه بر دانش دانشمندان داخلی، بر نقش موثر قرارگاه تامین دارو و تجهیزات پزشکی در هماهنگی و مدیریت بخش دارو و تجهیزات پزشکی تاکید کرد.

نمکی در ادامه بر ضرورت تسریع راه اندازی تخت های بیمارستانی در دست ساخت و آمادگی سیستم بهداشت و درمان برای مواجهه با پیک های بعدی کرونا و تخصیص منابع مالی لازم برای این منظور، تاکید کرد.

در ادامه، دکتر محمدرضا شانه ساز، رییس سازمان غذا و دارو درخصوص تامین و تخصیص ارز دارو و تجهیزات پزشکی، واردات مواد اولیه دارویی و وضعیت تولیدات داخلی، گزارشی ارائه داد.

همچنین، در ادامه، دکتر پیمان عشقی، رییس سازمان انتقال خون کشور نیز درخصوص تامین، تولید و توزیع کیت های غربالگری مخصوص گروه های خونی گزارشی ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز