خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

بیشترین اخطارها مربوط به عدم رعایت پروتکل‌ها در نانوایی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۶۱۶۴

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نانوایی‌ها بیان کرد: بیشترین میزان صدور اخطار و معرفی به مراجع قضایی به علت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به نانوایی‌ها بوده و ضرورت رعایت نکات بهداشتی در اماکن مذکور به عنوان مرکز پر تردد خرید روزانه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: توجه داشته باشید در صورت داشتن علائم سرماخوردگی از رفتن به نانوایی‌ها خودداری کنید.

لاری افزود: حتی در صورت مشاهده این علائم در افراد به ایشان و مسئول نانوایی حتما تذکر دهید و از خروج سالمندان از خانه برای خرید نان ممانعت به عمل آورید.

وی گفت: تا حد امکان فردی از خانواده برای خرید نان اقدام کند که فاقد بیماری‌های زمینه‌ای باشد و حتما در طول فرایند خرید نان ماسک بزنید و در صف خرید نان نسبت به رعایت اصول فاصله‌گذاری فیریکی توجه داشته باشید.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرد: توجه داشته باشید که قبل از دست زدن به نان از مواد ضدعفونی کننده استفاده کنید و نان را به صورت کاملا داغ در سفره و پارچه مخصوص قرار دهید و از وسایلی مثل چاقو، برس و کاتر و سایر وسایل مشترک در نانوایی استفاده نکنید و همچنین از پرداخت وجه نقد خودداری کرده و سعی کنید وجه را آنلاین یا با دستگاه کارتخوان پرداخت کنید.

وی در پایان افزود: پس از بازگشت به منزل دستان خود را شسته و ضد عفونی کرده و سپس نسبت به بسته بندی نان اقدام کنید و دقت کنید نان را پیش از مصرف داغ کنید تا آلودگی آن از بین برود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز