خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

عدم ممنوعیت برگزاری مراسم‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی در شهرهای آبی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۶۶۹

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره چگونگی برگزاری مراسم ۲۲ بهمن توضیحاتی ارائه کرد.

«حسین قاسمی» دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این سوال که آیا بنابر اظهارات سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا برای افرادی که به سفر رفته‌اند، جریمه در نظر گرفته می‌شود؟ گفت: در شهرهای آبی بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت که در ستاد ملی  مقابله با کرونا مطرح و به تصویب نیز رسیده، تمامی فعالیت‌ها اعم از فرهنگی و اجتماعی و… در قالب رعایت پروتکل‌ها انجام‌پذیر است. همچنین در شهرهای زرد و آبی، ممنوعیت تردد و یا ممنوعیت ورود براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نداریم. 

وی ادامه داد: از هفته گذشته نیز حدود ۲۲۱ شهر زرد و ۱۹۲ شهر آبی و ۳۰ شهر نارنجی و ۱۰ شهر قرمز شده اند، یعنی به جز ۳۰ شهر نارنجی و ۱۰ شهر قرمز از ۴۵۰ شهر مابقی آبی و زرد هستند. در شهرهای زرد و آبی نیز ممنوعیت تردد وجود نداشته است و لذا اینکه بخواهیم جریمه‌ای در نظر بگیریم چون ممنوعیتی نداشتیم، بنابراین قاعده‌ای برای جریمه نمی‌توانیم در نظر بگیریم. 

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا خاطرنشان کرد: همیشه اعلام کرده‌ایم که وضعیت کشور از نظر بیماری کرونا به رغم کاهش آمارها، شکننده‌ است و لازم است، تا زمانی که به ثبات برسیم مراعات‌ها و همراهی لازم انجام و از سفر بپرهیز شود، اما به هرحال برخی در این ایام به سفر رفته اند. 

قاسمی تاکید کرد: در کنار مباحث سلبی باید از روش‌های ایجابی توسط رسانه ملی و فضای مجازی نیز استفاده شود.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد ملی در شهرهای آبی فعالیت‌ها یا ترددها ممنوعیتی مانند شهرهای قرمز یا نارنجی را نداشت و لذا عملا نمی‌توانیم برای چیزی که محدودیت تعیین نکرده‌ایم جریمه در نظر بگیریم. البته باید نقش رسانه‌ها در این زمینه پررنگ‌تر باشد. 

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا همچنین درباره برگزاری مراسم‌ها و تجمعات مذهبی گفت: درخصوص برگزاری این نوع مراسم‌ها نیز از سه هفته پیش یعنی اوایل دی ماه با توجه به اینکه پیش بینی می‌کردیم مراسم‌هایی داشته باشیم نامه‌ای از سوی فرمانده محترم قرارگاه مقابله با کرونا به همه استان‌ها و دستگاه‌های مسئول مبنی بر ممنوعیت برگزاری مراسم اعلام شد. البته شهرهایی که در وضعیت آبی هستند در مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزاری مراسم‌های فرهنگی، آموزشی و مذهبی صورت بگیرد. 

قاسمی درباره برگزاری مراسم و تجمعات در تهران گفت: ما به دستگاه‌هایی که متولی امر برگزاری هیات‌ها هستند، اعلام کردیم تا تدابیر لازم را داشته باشند البته خیلی از هیات‌ها نیز همراهی لازم را با ما داشتند، اما معدود هیات‌هایی که تبعیت‌پذیری را به صورت کامل نداشتند، مراسماتی را برگزار می‌کنند که برگزاری این تجمعات نیز مورد تایید ما نیست و برخلاف مصوبه ستاد است. کمیته نظارت نیز مستندات لازم را در این خصوص تهیه و رسیدگی می‌کنند. 

وی درباره برگزاری مراسم ۲۲ بهمن گفت: مصوبه ستاد این بود که این مراسم به صورت نمادین برگزار شود، چرا که مانند هر سال نمی‌توانیم ساختاری را برای آن تعریف کنیم، از همین رو به صورت نمادین در قالب کاروانهای خودرویی و موتوری در مسیرهایی که ستادهای استانی تعیین می‌کنند، مراسم برگزار می‌شود. شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با همراهی ستادهای استانی اقدامات لازم در این زمینه را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز