خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان ها:

آزادی ۱۶ زندانی در خراسان رضوی در طرح نذر هشتم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۶۲۳

رئیس سازمان زندان‌ها در نشست هم اندیشی با نمایندگان گروه‌های مردمی مشهد مقدس گفت: طرح نذر هشتم ابتکار خوبی است که به یاد و به امید عنایت حضرت ثامن الحجج در سراسر ایران اجرا خواهد شد.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی حاج محمدی تصریح کرد: در این طرح که در شهر مقدس مشهد شروع شده است هشتم هر ماه به نیت امام هشتم، مقدمات آزادی هشت زندانی فراهم و یا از هشت خانواده زندانی دستگیری خواهد شد. 

عضو شورای عالی قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود گفت: سوال می‌شود؛ آیا زندانیان اصلاح شدنی اند؟ پاسخ برخی بزرگان این است که علاوه بر اصلاح، زندانیان الگو شدنی هستند. زندانی داریم که از زندان با امام (ره) عهد بست و عازم جبهه شد و آسمانی شد. 

رئیس سازمان زندان‌ها در ادامه اظهار داشت: دشمن بر روی موضوع زندان تمرکز کرده است تا بدین وسیله باورهای مردم را نسبت به انقلاب خدشه‌دار کند. 

حاج محمدی اظهار کرد: وجه مشترک ماموریت سازمان زندان‌ها و سازمان‌های مردمی و جهادی، دغدغه دستگیری از افرادی است که به خطا رفته و یا در معرض آسیب و لغزش هستند. 

وی با اشاره به این سوال که آیا زندان می‌تواند محیط مناسبی برای اجرای برنامه‌های سازمان‌های مردمی و جهادی و اجرای عملیات برای آن‌ها باشد؟ و آیا زندان و زندانی‌ها ارزش وقت‌گذاری را دارند؟ افزود: در این رابطه به سخن شهید همت اشاره می‌کنم که می‌گوید: ما در قبال تمام کسانی که راه کج می‌روند مسئولیم، از کجا معلوم که ما در انحراف آن‌ها نقش نقش نداشته باشیم. او افزود؛ به یاد شهید لاجوردی که الگوی زندانبانی هستند و البته غریب و مظلوم هم مانده اند، قرارگاه شهید لاجوردی استان خراسان رضوی با محوریت اجرای ماموریت گروه‌های مردمی و جهادی برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها آغاز به کار خواهد کرد. 

رئیس سازمان زندان‌های کشور خطاب به گروه‌های مردمی و جهادی عنوان کرد: شما در هر موقعیتی که کار می‌کنید دغدغه کمک به افراد آسیب‌دیده و یا کسانی که فکر می‌کنید در معرض آسیب و لغزش هستند، دارید. باید تلاش کنید تا این افراد احیا و حفظ شوند و برای انقلاب عناصر مفید و موثری باشند. 

وی ادامه داد: در زندان‌ها هر دو گروه آسیب دیده و در معرض آسیب حضور دارند. 

حاج محمدی خاطرنشان کرد: محبوس شدن صرف بدون برنامه تربیتی عمیق، زندانی را در مسیر اشتباه و بد عملی حرفه‌ای‌تر و مصمم‌تر از گذشته میکند و در این مقطع ممکن است خانواده او نیز به چرخه بزهکاری وارد شوند از این رو گروه‌های جهادی و مردمی می‌توانند به این افراد و خانواده‌های آن‌ها در قامت یک مددکار دلسوز کمک کند. 

وی با اشاره به اینکه در بعضی از استان‌ها اتفاقات خوبی رخ داده است که باید توسعه یابد بیان کرد: فعالیت گروه‌های جهادی در بعضی استانها اتفاقات خوبی را برای زندانی‌ها رقم زده است. اتفاق خوبی که در مشهد افتاده است اینکه؛ در طرح نذر هشتم که از دو ماه پیش آغاز شده، هر ماه با همکاری خیرین و گروه‌های مردمی هشت زندانی آزاد می‌شوند و تا امروز ۱۶ زندانی در خراسان رضوی آزاد شده‌اند. امیدواریم این اتفاق خوب در سراسر کشور فراگیر شود و به یاد و نام امام هشتم در هشتم هرماه از ۸ زندانی یا خانواده زندانی با کمک گروه‌های جهادی و مردمی دست گیری شود. 

رئیس سازمان زندان‌ها همچنین در جلسه‌ای با روحانیون شاغل در زندان مرکزی مشهد با آنان گفتگو نمود. 

شایان ذکر است رئیس سازمان زندان‌ها ناهار را در جمع تعدادی از زندانیان صرف و با آنان گفتگو نمود. 

همچنین حاج محمدی برای یکی از زندانیانی که تبعه کشور دیگری بود، امکان ارتباط تصویری با خانواده‌اش که خارج از کشور بود، فراهم و این زندانی دقایقی با خانواده خود به صورت تصویری گفتگو نمود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز