خبرگزاری کار ایران

دیدار دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با سرپرست حجاج ایرانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۵۰۲۱

​دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با حضور در محل دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم با نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی روز پنج شنبه(25 دی ماه) با حضور در محل دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت در قم با حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام و المسلمین نواب در این دیدار ضمن تقدیر از حضور دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و معاونین در بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: هم‌افزایی مجموعه‌های همسو و زیر نظر دفتر رهبر معظم انقلاب به منظور بسط و گسترش فعالیت‌ها در عرصه‌های مختلف در عصر حاضر بسیار مهم، تاثیرگذار و هم افزاست.

وی فعالیت در عرصه بین‌الملل و تعامل دو سویه نهادهای همسو برای افزایش فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در عرصه جهانی را مهم برشمرد و تاکید کرد: خوشبتانه در این زمینه ارتباطات و تعاملات خوبی وجود دارد و امیدواریم این همکاری‌ها همچنان مورد توجه جدی قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: با حضور حجت‌الاسلام شهریاری در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شاهد تحولات و تغییرات بسیاری هستیم که این فعالیت‌ها در راستای گسترش فرهنگ اسلامی در عرصه جهانی مهم به شمار می‌آید.

وی تاکید کرد: فرصت بهتری برای حضور جدی‌تر و مجال بیشتری برای ایفای نقش موثرتر توسط نهادهای فرهنگی و تبلیغی در عرصه بین‌الملل فراهم شده که ‌می‌توان برای تقویت و توسعه دیپلماسی فرهنگی و روابط بین الملل تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

در ادامه این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با ابراز خرسندی از تعامل و ارتباط بیشتر با بعثه مقام معظم رهبری اظهار کرد: این تعاملات می‌تواند در راستای تشکیل امت واحده اسلامی در عرصه جهانی خودنمایی کند و بدون تردید با اینگونه هم‌افزایی‌ها می‌توانیم گام‌های ارزشمندی برداریم.

وی در ادامه گزارشی از روند فعالیت‌های مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و تبیین محورهای راهبردی این مجموعه در حوزه بین‌المللی ارائه و برای هم‌افزایی با مجموعه بعثه مقام معظم رهبری در عرصه جهانی اعلام آمادگی کرد.

در ادامه این جلسه معاونان و مدیران دو مجموعه بعثه مقام معظم رهبری و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در حوزه‌های مختلف فرهنگی و تبلیغی در عرصه بین‌الملل پرداختند و در پایان مقرر شد به منظور امضای تفاهم نامه جلسات کارشناسی  در این زمینه برگزار شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز