خبرگزاری کار ایران

بازدید معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت از پروژه‌های بیمارستانی استان‌های البرز و تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۹۳۶

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت از پروژهای بیمارستان فردیس کرج، بیمارستان امام خمینی (ره) شهریار، بیمارستان ملارد، بیمارستان شهید سلیمانی شهر قدس و پروژه در حال احداث انستیتوپاستور بازدید و خواستار تسریع در تکمیل و راه اندازی آن‌ها شد.

به گزارش ایلنا به نقل از وبدا، سیدکامل تقوی نژاد با اشاره به ضرورت تسریع در تکمیل و راه اندازی بیمارستان فردیس استان البرز گفت: این بیمارستان با تعداد ۲۶۰ تخت و ۲۱هزار مترمربع مساحت، هم اکنون ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 

وی یادآور شد: از آنجا که شهرستان فردیس، براساس سرشماری سال ۱۳۹۵، تعداد۶۵۰ هزارنفر جمعیت دارد و فاقد هرگونه تخت بیمارستانی است، با اتمام این بیمارستان تا پایان سال جاری، سرانه آن، به ۴ دهم درصد خواهد رسید. 

وی یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص داده شد که برای اتمام آن، مبلغ ۱۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار، مورد نیاز است و امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته شاهد افتتاح هر چه سریع‌تر آن باشیم. 

گلایه معاون وزیر بهداشت از پیشرفت فیزیکی بیمارستان شهریار

پروژه دیگر مورد بازدید معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت، بیمارستان در حال احداث شهریار بود که تقوی نژاد، از میزان پیشرفت فیزیکی آن، گلایه و تاکید کرد: در ارتباط با میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه و تعهد پیمانکار و عوامل اجرایی شاهد کم کاری و سهل انگاری هستیم. 

تقوی نژاد یادآور شد: از اختیارات و امکانات، برای تکمیل و تسریع در افتتاح پروژه تا پایان دولت حداکثر استفاده را می‌نماییم، ضمن اینکه باید با کم کاری و اهمال در اجرای این پروژه، برخورد مناسب قانونی شود. 

معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت همچنین یادآور شد: تاکنون بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد ریال به این پروژه تخصیص یافته و جهت اتمام پروژه مبلغ ۱۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. 

پروژه بیمارستانی شهریار با تعداد ۳۲۷ تخت و ۳۳هزار و ۷۵۱ مترمربع، ۸۸درصد پیشرفت فیزیکی دارد. این شهرستان براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای جمعیت ۳۰۹هزار و ۶۰۷ نفر است که وضعیت فعلی تخت‌های بیمارستانی آن ۳۸۸ تخت با سرانه ۴۶صدم درصد است و انتظار می‌رود با تکمیل تخت‌های این بیمارستان، سرانه به ۸۵صدم درصد افزایش یابد. 

تقدیر تقوی نژاد از پیشرفت فیزیکی بیمارستان شهرقدس / پروژه برای دهه فجر آماده افتتاح می‌شود

معاون وزیر بهداشت، همچنین از بیمارستان در حال احداث شهرقدس نیز بازدید و از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه قدردانی کرد. 

تقوی نژاد با تاکید مجدد بر اینکه تکمیل، راه اندازی و افتتاح هر چه سریع‌تر پروژه‌های بیمارستانی حاشیه تهران برای ما اولویت دارد، افزود: با توجه به پیشرفت فیزیکی و تلاش‌های صورت گرفته عوامل اجرایی بیمارستان شهر قدس، انتظار داریم شاهد افتتاح آن در دهه فجر سال جاری باشیم. 

وی تصریح کرد: تاکنون بالغ بر ۱۲۸۰ میلیارد ریال به این پروژه اختصاص دادیم و جهت اتمام پروژه مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است. 

این بیمارستان با تعداد ۱۶۰ تخت و ۱۶هزار و ۸۰۰متر مربع، در انتهای شهریور سال جاری به شرکت مادر تخصصی توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی درمانی و تجهیزات پزشکی کشور تحویل موقت شد. 

شهرستان قدس، براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای جمعیت ۳۱۶هزار و ۶۳۶ نفر است و تاکنون فاقد هرگونه تخت بیمارستانی است که با بهره برداری از بیمارستان سرانه آن، به ۵دهم درصد می‌رسد. 

تقوی نژاد هم چنین از پروژه‌های در دست اقدام انستیتوپاستور نیز بازدید کرد. 

در این بازدید، امیرساکی مدیر کل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی، فریدون نوری خواه رییس مرکز بودجه و پایش عملکرد، دکتر محمدرضا ملکی رییس مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری، معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت را همراهی کردند.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز