خبرگزاری کار ایران

فتاح خبر داد؛

ساختمان جدید پلاسکو پایان امسال قابل بهره‌برداری است/ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰، کسبه در واحدها مستقر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۸۷۳

رئیس بنیاد مستضعفان در بازدید از پروژه پلاسکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سه ماه دیگر احداث ساختمان پلاسکو به پایان می‌رسد و کسبه از اردیبهشت ماه می‌توانند در ساختمان مستقر شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح در بازدید از پروژه پلاسکو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تا سه ماه دیگر احداث ساختمان پلاسکو به پایان می‌رسد و کسبه از اردیبهشت ماه می‌توانند در ساختمان مستقر شوند.

وی گفت: با توجه به نزدیک شدن به چهارمین سالگرد سانحه پلاسکو، فرصت مناسبی بود که امروز به همراه هیاتی از شهرداری و برخی از کسبه بازدیدی از روند ساخت پلاسکو داشته باشیم.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به پیشرفت فیزیکی این ساختمان افزود: این ساختمان جدید در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 فتاح تاکید کرد: ساخت پلاسکوی جدید تا پایان سال ۹۹ به اتمام می‌رسد و از اردیبهشت ماه کسبه می‌توانند مستقر شوند چراکه ما به دنبال این هستیم که با رعایت تمام استانداردها پلاسکوی جدید را احداث کنیم و در اختیار کسبه قرار دهیم.

 وی افزود: البته در این مدت به دلیل شیوع ویروس کرونا و تورم قابل توجه، با محدودیت‌هایی در احداث ساختمان جدید پلاسکو مواجه بودیم اما این‌ها مانعی برای ادامه ساخت و سازها نشد و اجازه ندادیم کار ساخت متوقف بماند.

 رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام استانداردها رعایت شده، گفت: تمام ضوابط شهرداری، نظام مهندسی و سازمان میراث در ساخت پلاسکو رعایت شده است.

فتاح ادامه داد: شهرداری همواره در این پروژه با بنیاد همکاری کرده و هیچ‌گاه مانع از احداث ساختمان پلاسکو نشد.

وی با بیان اینکه پروانه ساختمان پلاسکو  صادر شده است، اظهار داشت: شهرداری حقوقی داشته که ما موظف به پرداخت آن هستیم.

فتاح درباره جبران پارکینگ ساختمان پلاسکو گفت: ساختمان قبلی دارای پارکینگ نبوده و قرار بر این است که برای ساختمان جدید از پارکینگ رو به روی پروانه استفاده کنیم.

 رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه به دنبال ساخت ایمن این ساختمان هستیم، اظهار داشت: از صبر و حوصله کسبه تشکر می‌کنیم و از آنها درخواست داریم سه ماه دیگر هم صبر کنند.

وی ادامه داد: تا پایان سال پیشرفت فیزیکی این پروژه به ۹۴ درصد می‌رسد و مغازه‌ها قابل تحویل هستند اما تا اردیبهشت ماه استقرار کسبه طول می ‌کشد.

 فتاح با بیان اینکه هیچ مشکل و اختلافی برای تقسیم واحدها بین کسبه وجود ندارد، گفت: در تمام موضوعات نظر کسبه و شهرداری را اعمال کرده‌ایم و تمام مراحل ساخت با نظر ایشان بوده است.

 وی ادامه داد: فضاهای عمومی را در این ساختمان جدید افزایش دادیم تا رفاه بیشتری برای کسبه ایجاد شود.

رییس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه تمام هزینه‌های ساخت را بنیاد پرداخته است، گفت: هر چند بنیاد مالک بوده و تمام سرقفلی‌ها از سال ۱۳۴۰ تاکنون چند دست چرخیده و بنیاد به عنوان مالک سهم ۲۰ درصدی در ساخت داشت اما به دلیل اینکه سانحه سنگینی رخ داد، پذیرفتیم تمام هزینه‌ها را قبول کنیم و تمام ساخت با بنیاد باشد.

وی افزود: برای پرداخت قسمتی از هزینه‌ها، بخشی از مطالبات بنیاد از شهرداری تهاتر شد و ما موظف هستیم که این ساختمان را به پایان برسانیم.

فتاح درباره طبقه زیرزمین پلاسکو گفت: هیچ مورد پنهانی در ساخت پلاسکو نداریم در حال حاضر زیرزمین پلاسکو انبار است اما اگر قرار باشد تغییر کاربری داشته باشیم هزینه آن را به شهرداری می‌پردازیم و اعلام می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز