خبرگزاری کار ایران

در دیدار مشترک عنوان شد؛

گسترش تعاملات بین دانشگاه‌های علوم پزشکی شهیدبهشتی و علامه

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۳۱۹

گسترش تعاملات بین دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علامه طباطبایی در قالب تفاهم نامه می‌تواند به عنوان یک مدل موفق تعاملی و همگرایانه مورد تببین قرار گیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی، در خصوص گسترش همکاری‌های آموزشی و پژوهشی با این دانشگاه ابراز امیدواری کرد. 

زالی گفت: گسترش تعاملات بین دو دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و علامه طباطبایی در قالب تفاهم نامه‌ای که اخیرا به امضا رسید، می‌تواند به عنوان یک مدل موفق تعاملی و همگرایانه مورد تببین قرار گیرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت: یکی از آفت‌های حوزه پزشکی‌عدم موفقیت در برقراری ارتباط با حوزه‌هایی از جمله مسئولیت اجتماعی است. توجه به این ضرورت و ایجاد ادغام عملیاتی در این حوزه بدون سیستم‌های بروکراتیک دالان وار، بسیار کمک کننده خواهد بود. 

زالی با اشاره به فضای مبتنی بر تکثرگرایی حاکم بر دانشگاه علامه طباطبایی، خاطرنشان کرد: دانشجو اگر در فضایی با تنوع سلایق، نقادی را آموزش نبیند، در آینده با مشکل مواجه خواهد شد، بنابراین بهترین مدل مدیریتی در دانشگاه‌های علوم انسانی، همین مدل حاکم در دانشگاه علامه طباطبایی است. 

وی با بیان اینکه باید نگاهی متعالی در کشور شکل گیرد تا محیط‌های دانشگاهی در غربت اقتصادی و اعتباری به سر نبرند، گفت: دانشگاه‌ها دالان توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی کشور هستند و باید در استقرای کامل حرکت کنند. بسط همکاری‌های چابک و چالاک ساختاری، سیاسی و اجتماعی، نویدبخش توسعه آینده کشور خواهد بود. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: دانشگاه علامه طباطبایی دانشگاه وزینی در حوزه علوم انسانی است، به طور قطع امروزه با نزدیک شدن مرزهای دانش، ضرورت توسعه رشته‌های ترجمانی و بین رشته‌ای بیش از پیش احساس می‌شود. 

وی افزود: یکی از راهبردهای اساسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توسعه رشته‌های بین رشته‌ای است و به همین منظور گام نخست را در زمینه راه اندازی رشته ارتباطات سلامت برداشته‌ایم که در آستانه انشا شدن است. 

زالی برداشتن گام‌های علمی برای رسیدن به همگرایی میان وزارت علوم و وزارت بهداشت را در عرصه ملی موثر خواند و افزود: توسعه بخش آکادمیک متعارف رشته‌های علوم انسانی که جایگاه شغلی در عرصه سلامت دارند، از جمله رشته‌های روانشناسی بالینی، فقه پزشکی، اقتصاد سلامت و حقوق پزشکی، بخشی از این تعامل است. 

وی در ادامه خواستار استمرار جلسات معاونین دو دانشگاه شد و خاطرنشان کرد: از معاونین درخواست دارم گزارشات مستمر جلسات را به هیئت رئیسه دانشگاه‌ها ارائه دهند تا بررسی‌های لازم به سرعت انجام شود؛ نباید زمان را از دست بدهیم و باید تلاش کنیم تا این تلفیق هرچه سریعتر صورت گیرد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: در ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، به دنبال تاثیر بسزای این بحران بر ابعاد اقتصادی و اجتماعی جامعه، کارگروه رصد پیامدهای اجتماعی و روانی شکل گرفت تا از ظرفیت روانشناختی و روانشناسی موجود نهایت استفاده صورت گیرد. بنابراین گسترش همکاری با دانشگاه علامه طباطبایی در این مسیر بسیار می‌تواند کمک کننده باشد. 

گسترش همکاری میان دو دانشگاه الگویی مناسب برای مراودات بین دانشگاهی

حسین سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی در این دیدار، از ایجاد امکان شکل گیری رشته‌های مشترک و تبادل خدمات پژوهشی بین دو دانشگاه خبر داد و گفت: با رویکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، امیدواریم بتوانیم الگویی نوین برای مراودات بین دانشگاه‌های علوم پزشکی و علوم انسانی تعریف کنیم. 

وی ادامه داد: همواره در برخی حوزه‌های مطالعاتی و تحصیلی، اختلاف نظری بین وزارت بهداشت و وزارت علوم وجود دارد که ارائه رشته روانشناسی و اظهارنظرهای مختلف در سال‌های اخیر در خصوص این رشته، مصداق این اختلاف نظرهاست که از آن‌ها باید به عنوان یک فرصت بهره بگیریم. 

سلیمی با اشاره به تدارک زیرساخت‌های رشته ارتباطات سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تصریح کرد: راه اندازی رشته‌هایی مثل حقوق پزشکی و اقتصاد سلامت یا رشته‌هایی با ماهیت ارتباط مددکاری اجتماعی و مدیریت بیمارستان، می‌تواند بناهای استواری را پایه ریزی کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز