خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

پیگیر خرید واکسن هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۲۷۵

وزیر بهداشت گفت: علی‌رغم برخی بحث‌ها در جامعه در رابطه با تهیه واکسن، با تهیه‌ی گزارش کارشناسی خدمت تصمیم‌گیران رده بالای نظام جمهوری اسلامی و بدون توجه به هر پدیده‌ی غیرکارشناسی، کار را دنبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت با اشاره به کاهش آمار کرونا در کشور، بیان کرد: تعداد مرگ‌های روزانه ناشی از این بیماری در کشور ما زیر ۱۰۰ نفر نزول یافته است، هرچند که هر مرگ و میری ملال آور و غم انگیز است و در مجموع متاسفانه حدود ۹۷ مرگ در شبانه روز گذشته در کشور داشتیم.

وی ادامه داد: متاسفانه استانی که ما را بیش از همه گرفتار کرده، استان مازندران است و در ۲۴ساعت گذشته متاسفانه ۲۱ هموطن به دلیل ابتلا به بیماری و بستری در بیمارستان در این استان جان باختند و اگر این مرگ‌ها نبود، به سمت مرگ‌های پایین‌تر از ۵۰ می‌رفتیم.

نمکی افزود: متاسفانه کارگران فصلی که برای چیدن مرکبات از گلستان به مازندران سفر کرده بودند، در بازگشت با خود ویروس آوردند و همکاران ما به شدت در حال تلاش هستند تا بیماری کاهش یابد.

وزیر بهداشت در مورد ویروس جهش یافته بیان کرد: در مورد ویروس‌های جهش یافته اروپایی باید به این نکته توجه داشت که به جز آن پنج موردی که قبلا گزارش کردیم، موارد جدیدی در کشور گزارش نشده است، متاسفانه مواردی را از خیز جدید در کشور می‌بینیم که این موارد می‌تواند بعد از چند روز به افزایش موارد بستری و بعد از آن به افزایش موارد مرگ و میر تبدیل می‌شود.

وی در مورد واکسن کرونا گفت:برای تهیه واکسن از منابع معتبر تلاش می‌کنیم که علی‌رغم برخی بحث‌ها در جامعه در رابطه با تهیه واکسن، با تهیه‌ی گزارش کارشناسی خدمت تصمیم‌گیران رده بالای نظام جمهوری اسلامی و بدون توجه به هر پدیده‌ی غیرکارشناسی، کار را دنبال می‌کنیم و امروز در هیات دولت موضوع را طرح کردم و رییس جمهور هم بانک مرکزی را برای تامین ارز مکلف کردند و بزودی واکسن را وارد می‌کنیم و همچنین پروتکل‌های تزریق واکسن را هم تدوین کردیم.

وزیر بهداشت در پایان گفت: در مورد واکسن داخلی هم تا الان موفق بودیم و علی رغم برخی جوسازی‌ها ما در کوبا قدرتمند بودن ساخت واکسن را از سال‌ها قبل تجربه کردیم و فاز سوم را با دقت و وسواس شروع خواهیم کرد تا در بهار سال آینده از واکسن ساخت داخل استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز