خبرگزاری کار ایران

تحقق هوشمندسازی در معاونت اجتماعی ناجا برای رسیدن به برآوردهای اجتماعی ارزشمند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۸۹

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ها و فناوری های نوین در مطالعات و تحقیقات گفت: لازم است که در معاونت اجتماعی ناجا هوشمندسازی را مدنظر قرار دهیم و در این راستا برای محقق شدن اهداف سرمایه گذاری صورت بگیرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "مهدی حاجیان" در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، شهدای عرصه نظم و امنیت، مدافعان حرم خصوصا سردار رشید اسلام سپهبد شهید "حاج قاسم سلیمانی" و شهید "محسن فخری زاده" گفت: بر روح بلند و ملکوتی امام راحل درود و سلام می فرستیم و آرزوی سلامتی و طول عمر باعزت برای مقام معظم رهبری امام خامنه ای عزیز "مدظله العالی" داریم.

وی در ادامه ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه الزهرا (س) از زحمات و تلاش های بی دریغ دکتر "مهدی تقوی"؛ سرپرست سابق اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی قدردانی و اظهار کرد: دکتر "تقوی" انصافا فردی پرانرژی و دارای ایده های مطلوبی هستند که توانستند در این دوره مدیریت خود به خوبی در مجموعه مطالعات اقدامات شایسته و ارزنده ای را در راستای محقق شدن اهداف مدنظر به سرانجام برساند.

معاون اجتماعی ناجا با تاکید بر اینکه بایستی بر مبنای ساختارهای تعریف شده حرکت کنیم، عنوان کرد: علاوه بر اینکه باید بر مبنای ساختارها حرکت کنیم لازم است همپوشانی نیز در این راستا صورت بگیرد و در نهایت محصولاتی که در نتیجه تحقیقات به دست می آوریم مورد بهره برداری اعضاء نیز واقع شود.

سردار حاجیان با تاکید بر اینکه بهبود فرآیندها باید در دستور کار قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: بنده معتقد هستم تمامی افرادی که برای خدمت رسانی وارد یک مجموعه می شوند بایستی پس از اتمام دوره کار و یا ماموریت آنها، برنامه های خود را نیز به سرانجام برسانند به طوری که آثار و نتایج آن را در عمل هم شاهد باشیم.

وی ادامه داد: البته در این میان با پروژه های دیر بازده نیز روبه رو هستیم اما بایستی اثرات روزانه آنها ملموس باشد؛ مهم است که این موضوع را به عنوان یک اصل مدنظر قرار دهیم.

معاون اجتماعی ناجا همچنین گفت: در مطالعات باید نهایتا به برآوردهای اجتماعی برسید و آثار آن را در دورترین نقاط ( استان‌ها ) شاهد باشیم.

سردار حاجیان عنوان کرد: لازم است نیروهای اجرایی براساس مطالعات، تحقیقات و همچنین برآوردهای اجتماعی تصمیم سازی کنند و فرماندهان استان ها نیز هم براساس برآوردها، طرح های عملیاتی، اطلاعاتی و ... خود را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید در استان ها نگاه جامعه محوری نهادینه شود، تصریح کرد: در این میان لازم است که ذائقه ها را هم شناسایی کنید و براساس آن به یک برآورد اجتماعی برسید.

معاون اجتماعی ناجا گفت: کتابخوانی و تحقیقات میدانی دو مبنای اصلی و مهم برای رسیدن به برآوردهای اجتماعی است؛ زمانی که این دو مهم را مدنظر قرار دهیم، می توانیم به یک برآورد اجتماعی ارزشمند برسیم.

سردار حاجیان با بیان اینکه تحولات در جامعه جریان هایی را به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: اگر در یک مجموعه در نگرش افراد تغییر ایجاد شود در کل استان ها نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ لازم است که داده ها هوشمندانه جمع آوری شوند و اولویت های ما نیز براساس اولویت های فرمانده ناجا باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالعات و تحقیقات ما باید علم پایه اما مبتکرانه و خاص ناجا باشد، تصریح کرد: اکنون نوع تاکتیک ها در ناجا با ۱۰ سال گذشته تفاوت دارد؛ امروز مردم به فضای مجازی مهاجرت کرده اند بنابراین باید عمده مطالعات در فضای مجازی صورت بگیرد.

معاون اجتماعی ناجا همچنین با بیان اینکه امروز دشمن باورها و اعتقادات مردم را هدف قرار داده است، عنوان کرد: بایستی نتایجی که از مطالعات بدست می آوریم در اختیار سایرین قرار دهیم تا آنها نیز برای رسیدن به اهداف مدنظر از تحقیقات بهره ببرند.

سردار حاجیان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت ها و فناوری های نوین در مطالعات و تحقیقات گفت: لازم است که در معاونت اجتماعی ناجا هوشمندسازی را مدنظر قرار دهیم و در این راستا برای محقق شدن اهداف سرمایه گذاری صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: امضاء تفاهم نامه با سایر نهادها برای ظرفیت شناسی و همچنین استفاده از تجربیات آنها لازم است؛ همپوشانی در معاونت اجتماعی ناجا مدنظر قرار گیرد به طوری که بتوانید نقش محوری و کلیدی در سازمان ایجاد کنید.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: در واقع باید به سمتی برویم که تمامی پژوهشگران در کل کشور به شما به عنوان یک مرجع پژوهشی نگاه کنند.

وی با بیان اینکه آموزش از جمله نکات حائز اهمیت است، تصریح کرد: در این راستا استفاده از ظرفیت های ارزشمند N.G.Oها را مدنظر قرار دهید؛ بایستی ناجا را به نقطه ای برسانیم که هوشمندی را در کارها شاهد باشیم.

گفتنی است، امروز در مراسم تکریم و معارفه سرپرست جدید اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی از زحمات و تلاش های بی شائبه دکتر "مهدی تقوی" سرپرست این اداره تقدیر و سرهنگ "علی ایزدی" به عنوان سرپرست اداره کل مطالعات و تحقیقات اجتماعی توسط سردار "مهدی حاجیان" معاون اجتماعی و سخنگوی ناجا معرفی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز