خبرگزاری کار ایران

کشف ۴۵۳ میلیارد تومان کالای قاچاق در اجرای طرح عملیاتی رعد

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۴۱۲۰

فرمانده مرزبانی ناجا از اجرای طرح عملیاتی رعد و کشف کالای قاچاق به ارزش ۴۵۳ میلیارد تومان توسط مرزبانان نیروی انتظامی در مرزهای ایران اسلامی خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "احمدعلی گودرزی" در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه در استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر از مردم فهیم و ولایتمدار استان در همکاری با مرزداران و برقراری امنیت سرحدات کشورمان اظهار داشت: با تلاش مرزداران از ابتدای سال جاری تا کنون موفق به کشف ۱۱۸تن انواع مواد مخدر در مرزهای کشور شدیم که با رشد ۵۸ درصدی روبه رو بوده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل قرارگاه مقابله با قاچاق دام در استان های هدف، عرصه را برای افراد سودجو و قاچاقچیان احشام تنگ تر کرده افزود: مرزداران از ابتدای سال تاکنون ۷۴هزار راس دام سبک و سنگین کشف کردند که استان های آذربایجان غربی و کردستان سهم ۷۶ درصدی در قاچاق احشام داشتند و در سال جاری رشد ۱۰برابری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را داشته است.

سردار گودرزی در ادامه تصریح کرد:۸۰ درصد دام های قاچاق توسط مرزداران کشف می شود و اجازه خروج دام به خارج از مرزهای کشورمان به قاچاقچیان نخواهیم داد و انتظار است ارگان های دخیل در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرمانده مرزبانی ناجا افزایش قاچاق سوخت را ناشی از اختلاف قیمت آن در کشور عنوان کرد و افزود: همرزمانم موفق شدند در مرزهای کشورمان ۱۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق را کشف کنند که این میزان امسال رشد ۵ درصدی دارد.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا با تاکید بر اینکه افراد دارای سلاح های غیر مجاز سریعا سلاحشان را باید تحویل نیروهای نظامی و انتظامی بدهند، بیان داشت:امسال در رابطه با قاچاق سلاح جنگی رشد ۱۲ درصدی در مرزهای کشور را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اجرای طرح عملیاتی رعد(مبارزه باقاچاق کالا وارز) در مرزهای کشورمان بیان داشت: در اجرای این طرح (۶ روزه) ۱۴۸ خودرو و ۹۵ دستگاه شناور حامل قاچاق توقیف که در این راستا ۹۱ هزار و ۹۰۰ قلم لوازم خانگی، ۸۲۱ هزار و ۶۵۸ لیتر سوخت قاچاق، ۷۸۰ دستگاه لوازم صوتی، تصویری، ۲۹۴ دستگاه تلفن همراه و تبلت، ۱۱۷۴راس دام قاچاق، بیش از ۲میلیون و ۵۳۱ هزار قلم لوازم آرایشی، بیش از یک میلیون و ۱۳هزار نخ سیگار و  ۵۵۷۹ قطعه لوازم یدکی خودرو و موتور سیکلت کشف شد.

سردار گودرزی ارزش کالاهای مکشوفه در طول اجرای این طرح را ۴۵۳میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: مرزداران پرتلاش موفق شدند، در طول اجرای طرح ۶۰۷ قاچاقچی را دستگیر کنند که در این راستا ۵۲۲پرونده قضائی هم تشکیل شده است.

فرمانده مرزبانی ناجا بااشاره به اینکه هوشمندسازی مرزها در دستور کارمرزبانی است،خاطر نشان کرد: باتوجه به حساسیت مرزها طی سنوات گذشته، با اجرای طرح های متعدد اقدامات خوبی در راستای هوشمندسازی انجام شده است و برای تکمیل طرح های هوشمندسازی مرزها ضرورت دارد مسئولان ذیربط اعتبارات لازم را به مرزبانی اختصاص دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز