خبرگزاری کار ایران

فضای دیجیتال و بهره‌برداری از مزیت‌های بستر مجازی؛ زمینه‌ساز ایجاد عدالت آموزشی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۸۱۱

غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در مراسم رونمایی از سامانه باشگاه دانشجویان ایران، فضای دیجیتال و بهره‌برداری از مزیت‌های بستر مجازی را زمینه‌ساز ایجاد عدالت آموزشی دانست.

به گزارش ایلنا، غفاری در مراسم رونمایی از سامانه مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور (باشگاه دانشجویان ایران) که امروز (سه‌شنبه) در محل این وزارت علوم، با تاکید بر اهمیت فضای مجازی و دیجیتال، از نقش مهم فضای مجازی و دیجیتال و آموزش‌های الکترونیکی در بحث ایجاد عدالت آموزشی سخن گفت. 

وی با اشاره به تغییرات دنیا و ایجاد شکاف اطلاعاتی و فاصله دیجیتالی ایجاد شده یکی از پراهمیت‌ترین موارد از لحاظ دسترسی به فرصت‌ها را دسترسی به فضای دیجیتال و فعالیت‌های مجازی عنوان کرد. 

غفاری در ادامه افزود: با توجه به شرایطی که به لحاظ شیوع بیماری کرونا با آن مواجه هستیم و به دلیل فواصل فیزیکی، امکان حضور تجمعات دانشجویی را نداریم؛ لذا استفاده از امکانات فضای مجازی و دیجیتال از اهمیت قابل توجهی برخوردار است و باعث ایجاد عدالت آموزشی برای دانشجویان کشور می‌شود. 

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر دغدغه‌هایی که در زمینه فعالیت‌های دانشجویی وجود داشت، تصریح کرد: برای آنکه دانشجویان سراسر کشور بتوانند از فرصت‌ها و فعالیت‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی برخوردار شوند، مجموعه معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و همکاران ما در دانشگاه مازندران و بابل سامانه‌ای را تعریف کردند که امروز در مرحله افتتاح سامانه‌ای با عنوان «مرکز فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور» هستیم که هدف از راه‌اندازی آن ایجاد توانایی‌ها و مهارت‌های لازم برای استفاده از شیوه‌های نوین علمی و ایجاد فرصت‌های بهره برداری و استفاده از ظرفیت‌ها برای جمعیت وسیع دانشجویی در سراسر کشور است. 

وی در پایان سخنان خود از همکاری و مشارکت دانشگاه مازندران و بابل و معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ایجاد این سامانه تشکر و قدردانی کرد. 

در ادامه این نشست محمدهادی عسگری مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تقدیر از همکاری دانشگاه مازندران گفت: پس از همه‌گیری بیماری کرونا، ضرورت استفاده از فناوری اطلاعات کاملاً حس می‌شد و زیرساخت‌های نرم‌افزاری در دانشگاه‌ها ایجاد شد و شبکه ارتباطات دانشجویی شکل گرفت تا بخشی از نیازهای فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در این سامانه تامین شود. 

وی افزود: در حقیقت سامانه باشگاه دانشجویان ایران بر آمده از خود دانشجویان است که امیدواریم محل تعامل و کنشگری دانشجویان باشد و به حیات و پویایی نهاد علم و فناوری کمک کند. 

در پایان این مراسم این سامانه توسط دکتر غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افتتاح شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز