خبرگزاری کار ایران

سیدحشمت اله حیات الغیب در بازدید از ندامتگاه ورامین:

تلاش‌های کارکنان شاغل زندان‌های استان تهران جهادگرانه است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۵۲۱

مدیر کل زندانهای استان تهران طی بازدید سرزده از ندامتگاه ورامین با تقدیر از حضور گروه های جهادی در تمام حوزه ها و تأکید بر توسعه حداکثری فعالیت های اصلاحی و تربیتی در تمام مراکز تابعه گفت: با اقدامات صورت گرفته؛ در حال حاضر محیط مناسبی در جهت اهداف متعالی اصلاحی و تربیتی سازمان زندان ها و نیز شکوفایی ظرفیت ها و استعداد ها در این ندامتگاه فراهم شده است.

به گزارش ایلنا، سیدحشمت اله حیات الغیب در بازدیدی سرزده که علی اسمعیلی معاون سلامت ، اصلاح و تربیت، سورمه رئیس حفاظت اطلاعات، محسنی رئیس اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و رسیدگی به شکایات، سرهنگ فرحناکی فرمانده یگان انتظامی و برزگر رئیس اداره قضایی زندانهای استان تهران نیز حضور داشتند، بیان کرد: زندان بخش مهمی از جامعه است و سعی گردیده افرادی که در این جامعه خاص زندگی می کنند، طی فرآیندها و برنامه های روانشناسانه ای که تدوین گردیده، با روح و جسمی سالم به جامعه اصلی برگردند.

مدیر کل زندانهای استان تهران ادامه داد: از آن جا که محیط مناسب و طراحی شایسته می تواند روند رشد، اصلاح و تربیت و نیز شکوفایی ظرفیت ها و استعداد ها را فراهم و فرآیند تغییر و اصلاح رفتار را ارتقاء بخشیده، از سوی دیگر ایجاد تغییرات مثبت در طراحی محیط فیزیکی به ویژه اگر همراه با به کارگیری ایمنی، هنر، زیبایی و توجه به نیازهای زندانیان باشد، اثری شگرف در روحیه و شادابی و سلامت روان و رفتار آنان دارد.

وی با مثبت ارزیابی نمودن تحولات انجام شده  و روند رو به رشد و پیشرفت اخیر عمرانی، رفاهی، بهداشتی، فرهنگی و تربیتی در ندامتگاه ورامین گفت: با اقدامات صورت گرفته؛ در حال حاضر محیط مناسبی در جهت اهداف متعالی اصلاحی و تربیتی سازمان زندان ها و نیز شکوفایی ظرفیت ها و استعداد ها در این ندامتگاه فراهم شده است.

حیات الغیب این اقدامات را مرهون برنامه ریزی دقیق، حضور گروه های جهادی در تمام حوزه ها، توجه مسئولان سازمان زندان ها به این ندامتگاه و پایلوت بودن فرهنگی و تربیتی آن از یک سو و از سوی دیگر، تلاشهای شبانه روزی مدیر و کارکنان دانسته، اظهار امیدواری کرد این روند رو به پیشرفت در تمام زندان های استان با قوت و قدرت بیشتری ادامه داشته باشد و تا پایان سال تمام پروژه های عمرانی و فرهنگی تکمیل گردد.

حیات الغیب همچنین تأکید کرد: با برنامه های تحولی سازمان زندان ها، گروه های جهادی به ویژه در بخش بهداشت و درمان و فرهنگی، شاهد توسعه بسترهای مناسب بازآموزی، تربیتی و اشتغال زندانیان در حوزه های مختلف و نیز زیباسازی اماکن، قطعا موجب آرامش خاطر آنان و تکریم خانواده هایشان خواهد شد.

حیات الغیب تصریح  نمود: اشتغال زندانیان یکی از مسائل مهمی است که می‌تواند در بازپروری شخصیت زندانی نقش مهم و اثربخشی داشته باشد، برنامه های اصلاحی و تربیتی و نیز بازگشت سعادتمندانه زندانی به جامعه، نقش پررنگتری دارد.

بنا به این خبر، مدیر کل زندانهای استان تهران در بدو ورود از اماکن مختلف از جمله اندرزگاه ها، واحد فرهنگی ، مجتمع سالن های ملاقات سه گانه، آشپزخانه صنعتی، نانوایی و هواخوری های جدید و میز خدمت بازدید نموده، فعالیت های صورت گرفته در این مرکز را بسیار ارزنده و در شأن برنامه های حقوق شهروندی و تکریم ارباب رجوع برشمرد.

بنا به این گزارش، مدیرکل زندان های استان تهران در حین بازدید نیز با مددجویان به گفتگو پرداخته، دستورات لازم را در خصوص درخواست های آنان صادر کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز