خبرگزاری کار ایران

در راستای تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی؛

دیدار وزیر آموزش‌وپرورش با معلمی که بیش از ۷۶ سال ریاضیات تدریس می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۳۱۲۲

در راستای تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی وزیر آموزش‌وپرورش با حضور در منزل استاد حسین وحیدی، با معلمی که ۷۶ سال ریاضیات تدریس می‌کند، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایلنا، محسن حاجی میرزایی با تقدیر از سال‌ها معلمی استاد وحیدی و آموزش و تعلیم و تربیت فرزندان این مرزوبوم، خطاب به وی اظهار کرد: رمز سلامتی و شادابی شما استمرار کار در حوزه تعلیم و تربیت است بنابراین هرچقدر انسان در این زمینه فعال‌تر باشد حس بهتری دارد و سلامتی بیشتری خواهد داشت. 

وی وجود اشخاصی امثال استاد وحیدی را آبروی نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: تجربیات این استاد ارزشمند باید در قالب یک برنامه ضبط و تدوین شود و در اختیار دانشجو معلمان قرار گیرد همچنین می‌توان در آموزش غیرحضوری معلمان مورد بهره برداری قرار گیرد تا آن‌ها از تجربیات این استاد ارزشمند بهره‌مند شوند. 

حاجی میرزایی تصریح کرد: ناب‌ترین دانش، دانش حاصل از تجربه است و هیچ دانشی به اندازه تجربه؛ خالص، مهم و تاثیرگذار نیست. ما از ثبت تجارب پیشکسوتان هم حمایت می‌کنیم و هم توصیه می‌کنیم که چنین کاری انجام شود. 

وی ادامه داد: فکر می‌کنم کاویدن در ذهن اساتید از هر معدنی پربارتر و ذخیره ارزشمندی از دانش نهفته است که می‌تواند راهگشای جوانترها باشد. 

عضو کابینه تدبیر و امید اظهار کرد: در شبکه شاد امکان برقراری ارتباط با جمعیت وسیعی را داریم بنابراین معلمان می‌توانند از صحبت‌های این استاد در شبکه شاد بهره‌مند شوند چنانکه ما هرهفته با همه مدیران مدارس ارتباط تصویری داریم. 

وی اضافه کرد: گروهی را برای مراجعه به استان‌ها و دیدار و گفتگو با پیشکسوتان فرهنگی پیش بینی خواهیم کرد و در بستر شاد نیز شرایط گفتگوی پیشکسوتان با معلمان را فراهم می‌کنیم. 

شایان ذکر است؛ استاد حسین وحیدی که در هشتم اسفندماه سال ۱۳۰۴ در قزوین دیده به جهان گشود، بیش از ۷۶ سال است که به شاگردانش ریاضیات تدریس می‌کند و در طول این دوره باسابقه افتخار تدریس به فرهیختگانی مانند شهید رجایی، دکتر فیاض، دکتر طائب و دکتر اعرابی را داشته است. تقدیرنامه‌های فراوان در سطوح مختلف، نشان از لیاقت‌های حرفه‌ای این استاد فرزانه دارد، به‌گونه‌ای که تاکنون سه وزیر آموزش‌وپرورش از ایشان قدردانی کرده‌اند. چاپ ده‌ها جلد کتاب کمک‌درسی نیز از دستاوردهای عمر پربرکت استاد بوده است. 

وحیدی از سال ۱۳۲۳ به تدریس ریاضیات در شهر قزوین اشتغال داشت و در سال ۱۳۳۱ به تهران منتقل و در شمیران مشغول تدریس می‌شود. سال ۱۳۵۵ پس از ۳۲ سال خدمت بازنشسته می‌شود. بااین‌حال به تدریس ریاضیات ادامه می‌دهد. وی رکورد ملی طولانی‌ترین زمان تدریس را از آن خودکرده و بیش از ۷۰ سال به‌طور پیوسته به تدریس ریاضیات اشتغال دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز