خبرگزاری کار ایران

در پی گسترش ویروس جهش‌یافته در اکثر کشورهای اروپایی مطرح شد؛

تاکید وزیر بهداشت بر اجرای پروتکل‌های سختگیرانه‌تر در مبادی ورودی کشور

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۵۱۷

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با توجه به گسترش ویروس جهش یافته در اکثر کشورهای اروپائی، تاکید کرد: کلیه مسافرینی که از مقصد اروپا بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوائی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند، ضروری است علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی، به مدت مناسب و منطبق با پروتکلهای مربوطه در محل سکونت به صورت قرنطینه به سر برند.

به گزارش ایلنا، سعید نمکی در نامه ای خطاب به علیرضا رئیسی معاون بهداشت این وزارتخانه، روسای دانشگاه های علوم پزشکی  را مکلف به اجرای کلیه دستورالعمل های مربوطه دانست.
 
متن نامه وزیر بهداشت به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر رئیسی 
معاون محترم بهداشت
پیرو مکاتبات و دستورالعملهای قبلی شایسته است موارد زیر اجرائی شود
1- با توجه به گسترش ویروس جهش یافته در اکثر کشورهای اروپائی، ضروری است کلیه مسافرینی که از مقصد اروپا بصورت مستقیم یا غیرمستقیم از مرزهای هوائی، زمینی و دریایی وارد کشور می شوند، علاوه بر تست مجدد در مبادی ورودی به مدت مناسب و منطبق با پروتکلهای مربوطه در محل سکونت به صورت قرنطینه به سر برند. 
همکاران بهداشتی مکلفند همه روزه در مورد سلامتی و ردیابی علائم بیماری به طریق مقتضی پیگیری نمایند و در صورت مثبت شدن تست فرد مذکور و یا بروز علائم در وی، افراد مستقیم مرتبط از جمله خانواده و همچنین افراد غیرمستقیم مرتبط مانند رانندگانی که در ایاب و ذهاب آنان نقش داشتند،از لحاظ تست و سایر موارد مورد بررسی قرار گیرند.
 
2- درخصوص ورود مسافرین غیراروپائی همانگونه که قبلاً اعلام شده، ضروری است سطح بررسی ها و مراقبتهای لازمه را افزایش داده و با پروتکل های سختگیرانه تر امکان هرگونه مغفول ماندن موارد مبتلا مرتفع گردد.
 
بدیهی است در این راستا روسای دانشگاه های علوم پزشکی در استان های مرزی و همچنین در استانهایی که به شکلهای مختلف پذیرای مهمانهای خارجی هستند، مکلفند اجرای کلیه دستورالعملهای مربوطه را به دقت نظارت و پیگیری نمایند.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز