خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

"تردد کارگران در مزارع" علت احتمالی قرمز شدن دو شهر گلستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۲۳۶۷

استاندار گلستان توضیحاتی را در خصوص وضعیت شهرهای پرخطر در این استان ارائه کرد.

«هادی حق‌شناس» استاندار گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره پیک سوم کرونا در این استان گفت: موج سوم بیماری کرونا در استان گلستان که در حال حاضر با آن مواجه هستیم کوتاه‌تر از موج دوم و موج دوم نیز کوتاه‌تر از موج اول بود.

وی ادامه داد: تعداد بیماران بستری و مبتلایان ما در پیک سوم به مراتب کمتر از افراد مبتلا و بستری در اسفند سال گذشته است و وضعیت امروز استان به لحاظ افراد بستری و مبتلا به یک سوم اسفند سال گذشته نمی‌رسد. در اسفندماه سال گذشته حدود هزار و 300 بیمار بستری در بیمارستان داشتیم، اما در حال حاضر حدود 400 مبتلا به کرونا بستری هستند.

استاندار استان گلستان خاطرنشان کرد: تعداد بستری‌های مبتلا به کرونا در حال حاضر نسبت به پیک اول کاهشی است، در حالی که در برخی از استان‌ها پیک سوم بیش از پیک اول و دوم بود.

حق‌شناس درباره وضعیت شهرهای استان گلستان گفت: از شهر گرگان به سمت شرق استان شهرها زرد است بنابراین در شرق استان با مشکل مواجه نیستیم. ما در دو شهر بندرگز و کردکوی با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه درباره وضعیت این دو شهر تصریح کرد: تصور ما این است که این دو شهر به دلیل اینکه همچنان بخش کشاروزی در آن فعال است با این مشکل مواجه شده‌اند به این صورت که کاشت پیاز، برداشت سیب‌زمینی و مرکبات همچنان در این دو شهر ادامه دارد و تردد کارگران از این دو شهرستان به شهرهای همجوار و بالعکس در استان مازندران زیاد است و احتمالا دلیل اینکه این دو شهر پرخطر هستند همین تردد کارگران در مزارع باشد.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: ما در این دو شهر پروتکل‌ها را تشدید کرده‌ایم. همچنین شبکه بهداشت و هلال احمر در کنار ماموران پلیس راه بین گلستان و مازندران، تردد مینی‌بوس و خودروهایی که کارگران با آن‌ها تردد می‌کنند را نظارت کرده تا پروتکل‌ها مانند رعایت فاصله اجتماعی، ماسک زدن و ... به درستی رعایت شده باشد.

حق‌شناس درباره اقدامات پیش‌بینی شده برای تعطیلات پیش رو در هفته آینده بیان کرد: ورود به شهرهای نارنجی برای پلاک‌های غیربومی ممنوع است و طبیعتا اگر از دیگر شهرها مانند تهران به شهرهای استان ما که در وضعیت نارنجی هستند بیایند قطعا جریمه خواهند شد.

وی درباره اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: این طرح با دو هدف غربالگری و بیماریابی و همچنین توزیع بسته‌های حمایتی در بین بیماران انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز