خبرگزاری کار ایران

برگزاری هفتمین دوره آزمون زبان فارسی دانشگاهی برای دانشجویان خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۳۴۰

هفتمین دوره آزمون سامفای دانشگاهی در سه ماهه پایان سالجاری در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، هفتمین دوره آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی «سامفای دانشگاهی» در سه ماهه پایان سال ۱۳۹۹ با همکاری معاونت گسترش زبان فارسی و ایران‌شناسی مرکز همکاری‌های علمی بین المللی وزارت علوم و سازمان سنجش در دانشگاه‌های کشور برگزار می‌شود. 

سامفا نام اختصاری سنجش استانداردهای مهارت‌های فارسی مهمترین آزمون بسندگی در زبان فارسی است. سامفا به سنجش استاندارد مهارت‌های زبانی افراد، بدون اینکه در کجا و با چه کتابی زبان فارسی را یادگرفته اند، می‌پردازد. 

سامفا در زبان فارسی، مانند آزمون‌های تافل و آیلتس در زبان انگلیسی است. این آزمون به همت مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی، سازمان سنجش آموزش کشور و اداره کل دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری استادان برجسته دانشگاه‌ها و مؤسسات علمی کشور طراحی و اجرا شده است. 

همچنین این آزمون از امتیاز داشتن آزمون مهارت گفتاری نیز برخوردار است که پس از ضبط تولیدات فارسی‌آموزان همراه با سایر مهارت‌های خوانداری، شنیداری و نوشتاری در سازمان سنجش آموزش کشور ارزیابی می‌شود. 

آزمون سامفا یکی از ملاک‌های تحصیل در دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران است. طبق آیین‌نامه‌های مصوب، تمام دانشجویان غیرایرانی داوطلب تحصیل در دانشگاه‌های کشور باید در این آزمون شرکت کنند. 

این آزمون از دو بخش عمومی و دانشگاهی تشکیل شده است. از کاربردهای آزمون عمومی سامفا تعیین سطح تسلط زبان فارسی برای آن دسته از اتباع غیرایرانی است که قصد تحصیل در مدارس آموزش و پرورش، اقامت، کار و فعالیت تجاری، تأسیس دفاتر بین‌المللی و… در جمهوری اسلامی ایران دارند. 

این آزمون حداقل ۳ بار در سال برگزار می‌شود. این آزمون در داخل کشور و کرسی‌های زبان فارسی خارج ازایران به‌طور همزمان برگزار می‌شود، این آزمون تنها آزمون رسمی زبان فارسی است که مورد تأیید دانشگاه‌ها و شرکت‌های ایرانی و غیرایرانی است. سازمان سنجش آموزش کشور ایران، گواهی این آزمون را به دو زبان فارسی و انگلیسی صادر می‌کند که دارای اعتبار ۲ساله است.


 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز