خبرگزاری کار ایران

رسیدگی به وضعیت ۱۸۰ بیمار دارای بیماری‌های زمینه‌ای در زندان

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۱۲۵۶

۱۸۰ نفر از زندانیان دارای بیماری‌های زمینه‌ای با استقرار پزشکان معتمد پزشکی قانونی استان تهران در محل زندان اوین مورد معاینه تخصصی قرار گرفتند.

به گزارش ایلنا، طرح متمرکز معاینه پزشکی از مددجویان در ندامتگاه اوین با حضور قائم مقام رییس کل دادگستری استان تهران، مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران، مدیرکل امور زندان‌های استان تهران، معاون دادستان تهران در امور زندان‌هاو جمعی از قضات برگزارشد. 

مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران از رسیدگی به وضعیت زندانیان بیمار خبر داد و گفت: در راستای دستورالعمل موضوع ماده ۱۲ سیاست‌های کلان قضایی در موضوع مجازات حبس با رویکرد حبس‌زدایی و در اجرای بند هشتم این دستورالعمل مصوب ریاست قوه قضاییه مربوط به زندانیانی که قادر به تحمل حبس نیستند و برای اینکه در طرح پایش مؤلفه‌های سرعت و دقت و صحت اجرایی شود و در مورد آن تصمیم گرفته شود؛ زندانیانی که دچار مشکلات روحی و جسمی بودندبه زندان اوین منتقل شدندوبصورت متمرکز روزسه شنبه مورخ ۱۶ دی ماه توسط پزشکان پزشکی قانونی استان‌تهران مورد معاینه تخصصی قرارگرفتند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران اظهار کرد: در این معاینات به صورت دقیق مشخص می‌شود که آیا زندانی مورد بحث توانایی تحمل ایام حبس را دارد و استمرار حضور وی در زندان بیماری‌اش را تشدید می‌کند یا خیر و در مورد آن‌ها تعیین تکلیف صورت می‌پذیرد و به مرجع قضایی اعلام می‌گردد.

وی گفت: اداره کل پزشکی قانونی استان تهران با مراجع قضایی تعامل وهمکاری بسیارمناسبی داردواز هرگونه‌همکاری دریغ نخواهدکرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز