خبرگزاری کار ایران

وزیر علوم در پیامی به دومین همایش ملی ادبیات مقاومت تأکید کرد:

ادبیات پایداری؛ عنصری گفتمان‌ساز و انسجام بخش برای ایجاد پویایی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۹۰۹

منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پیامی به دومین همایش ملی ادبیات مقاومت، گفت: ادبیات پایداری عنصری گفتمان‌ساز و انسجام بخش برای ایجاد پویایی در بین جبهه آزادی‌خواهان در مسیر مبارزه با ظلم و ستم است.

به گزارش ایلنا، آئین افتتاحیه دومین همایش ملی ادبیات مقاومت با محوریت سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی، با قرائت پیام وزیر علوم، تحقیقات و فناوری توسط دکتر علیرضا حسینی رئیس دانشگاه کوثر و رئیس همایش مذکور آغاز به کار کرد. 

متن کامل پیام منصور غلامی به شرح زیر است: 

‎بسم الله الرحمن الرحیم

‎به گواهی تاریخ و در بستر پر فراز و نشیب دگرگونی‌های اجتماعی- تاریخی، انسان‌های بزرگ و فرزانه‌ای ظهور کرده‌اند که توانسته‌اند با تکیه بر عقل و عشق، در بزنگاه‌های مهم چراغ و راهنمایی برای دیگران شوند. بی‌گمان در کنار دو گوهر خرد و عشق، شجاعت، درایت، فداکاری و ایثار نقش بی‌بدیلی در تعالی جامعه دارد که از وجوه ممیزه انسان‌های آزاده است. 

ادبیات پایداری عنصری گفتمان‌ساز و انسجام بخش برای ایجاد پویایی در بین جبهه آزادی خواهان در مسیر مبارزه با ظلم و ستم است. به مدد عناصر و مؤلفه‌های هویت‌ساز خود به تقویت روحیه مقاومت، ایستادگی و امید به پیروزی کمک می‌کند. این ادبیات دارای ساختاری اقتضائی و متناسب با شرایط زمانه فراز و فرودهایی دارد که دال و کانون مرکزی آن گفتمان مبارزه و مقاومت است. بی‌گمان قلمرو ادبیات پایداری مختص مردان نیست و در این میان نمی‌توان حضور بانوان فرهیخته را نادیده انگاشت؛ گواه آن تاریخ پر فراز و فرود دفاع مقدس ملت بزرگ ایران است که مشحون از حضور زنان و مادران شجاع و ایثارگری است که به اقتضای شرایط دوشادوش مردان نقش آفرین بودند. 

ادبیات مقاومت پیوسته زنده و پویاست چون قهرمانانی همچون سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با اعتقادات و اقدامات خودشان اسطوره آفرینی نموده و به نماد مقاومت تبدیل شده‌اند؛ و در اندیشه و بیان شاعران و ادبا تجلی پیدا کرده‌اند. ادبیات قهرمانان مقاومت همواره نوید دهنده پیروزی در آینده و ترسیم‌گر راه آزادی خواهد بود. شهیدان گلگون کفن با شهادت خود بدل به نماد آزادگی، امید و ایستادگی شده‌اند که رسالت ادبیات

مقاومت را در بازنمائی رشادت‌های آن‌ها دوچندان ساخته است. 

اینجانب ضمن تشکر از همه دست اندرکاران این اقدام پسندیده، برای همه حاضران در این همایش علمی آرزوی تن درستی و مزید توفیقات دارم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز