خبرگزاری کار ایران

چراغعلی:

ایجاد هرگونه تغییر در محدوده روستاها منوط به حفظ هویت روستاها/ بازنگری طرح هادی روستاهای استان تهران پیگیری می شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۷۲۴

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به بازنگری طرح هادی روستاهای استان تهران، ایجاد هرگونه تغییر در محدوده روستاها را منوط به حفظ هویت روستاها ارزیابی کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، عبدالرضا چراغعلی در جلسه کارگروه زیربنایی توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست، با اشاره به بررسی روند طرح هادی روستای رضی آباد پائین واقع در شهرستان شهریار اظهار داشت: میان سازمان بنیاد مسکن و جهاد کشاورزی اختلاف نظراتی به لحاظ نیاز طرح بازنگری روستا به اخذ مجوز تبصره ۱ ماده ۱ قانون حفظ اراضی کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: این طرح به لحاظ فنی مشکلی ندارد و از سوی دیگر دفاع از قوانین و مقررات از وظایف مسئولان است، از اینرو تصمیم گرفته شد که نخست این موضوع با استاندار تهران و همکاران دفتر فنی مطرح شود و سپس نامه‌ای به وزیر کشور جهت تصمیم‌‌گیری نهایی ارسال شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به افزایش محدوده روستای مهرآذین واقع در شهرستان ملارد افزود: محدوده روستای مهرآذین با روستای ویلادشت تداخلاتی داشت؛ بنابراین در راستای رفع این تداخل حدود ۳/۱ هکتار از روستای ویلادشت کسر و به روستای مهرآذین اضافه شده است.

چراغعلی خاطرنشان کرد: شهرهای استان تهران بیش از این، کشش توسعه و گسترش را ندارند؛ بنابرین می توان با آبادانی و توسعه روستاها باری از دوش شهرستان ها برداشت.

وی با اشاره به درخواست فرمانداری تهران به لحاظ افزایش تراکم روستای رسالت اظهار داشت: درخواست فرمانداری تهران به لحاظ افزایش تراکم از ۱۲۰ درصد به ۱۸۰ درصد کاربری های مسکونی روستای رسالت منوط بر تامین پارکینگ است؛ که با استناد بر صدور رای دادگاه و تاکید بر تامین پارکینگ، با درخواست افزایش تراکم فرمانداری موافقت شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران با اشاره به پیشرفت طرح هادی روستای واصفجان ادامه داد: وسعت روستای واصفجان واقع در شهرستان پردیس در راس طرح هادی روستاها ۳/۵ هکتار بوده است و در طرح پیشنهادی به علت رشد جمعیت به ۶/۵ هکتار رسیده است؛ همچنین مقرر شد آرامستانی که در نزدیکی این روستا قرار دارد به لحاظ دریافت خدمات از شهرداری و دهیاری در محدوده روستا به حساب آید.

چراغعلی افزود: علت کاهش محدوده در روستای چال طرح خان در شهرستان ری، حذف جاده میان روستایی است‌؛ به علاوه در ایجاد هرگونه تغییر در محدوده روستاها، هویت روستاها نیز حائز اهمیت است؛ در جلسات با محوریت امور مربوط به روستا در صورت امکان علاوه بر فرمانداران، معاونین و شهرداران، دهیاران نیز در این جلسات حضور پیدا کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز