خبرگزاری کار ایران

معاون پژوهشی دانشگاه خبر داد:

راه‌اندازی ۴ مرکز نوآوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۴۲۶

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ۴ مرکز جدید نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در این دانشگاه راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، حسین حسینی تودشکی در مراسم امضا تفاهم نامه همکاری پردیس بین المللی کیش دانشگاه صنعتی امیرکبیر و انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت استان تهران گفت: درحال حاضر بیش از ۲۸۸ شرکت فناور و دانش بنیان در این دانشگاه مشغول به فعالیت هستند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه توسعه وحمایت از شرکت‌های فناور و دانش بنیان پیشرفت خوبی داشته است که براین اساس برنامه داریم برج ۳ فناوری را نیز تاپایان سال افتتاح کنیم که صندوق پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این برج مستقر خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهارداشت: در توسعه فناوری در این دانشگاه از بخش خصوصی کمک‌های زیادی گرفته شد و برج شماره ۴ فناوری دانشگاه نیز با مشارکت کامل بخش خصوصی درحال اجرا است که این برج ظرفیت استقرار ۵۰ شرکت را دارد.

حسینی تودشکی عنوان کرد: برج شماره ۵ فناوری دانشگاه نیز با مشارکت بخش خصوصی در سال ۱۴۰۱ راه اندازی می‌شود که این برج نیز محل استقرار بیش از ۱۰۰ شرکت دانش بنیان زایشی خواهد بود.

وی گفت: به زودی با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ۴ مرکز جدید نوآوری در دانشکده‌های این دانشگاه افتتاح می‌شود که براین اساس تعداد مراکز نوآوری دانشگاه که در دانشکده‌ها مستقر هستند به ۹ مرکز افزایش می‌یابد.

حسین وطن‌پور رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این مراسم گفت: شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه سلامت پیشگام هستند و بسیار خوب حرکت کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: این دانشگاه در بخش‌های مختلف زیست بوم از جمله ایده بازارها و برج‌های فناوری بسیار خوب بهره می‌برد.

رئیس دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تاکید کرد: شرکت‌های فناور و دانش بنیان این دانشگاه درحوزه فنی فعالیت‌های خوبی داشته‌اند و توانسته‌اند این ظرفیت را وارد حوزه سلامت کنند.

شاهرخ مهدوی دبیرکل انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت اتاق بازرگانی استان تهران نیز در این مراسم گفت: انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت اتاق بازرگانی تهران با هدف حمایت از شرکت‌های دانش بنیان در حوزه سلامت تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت اتاق بازرگانی استان تهران دارای سه کمیته تجاری سازی، توانمندی‌سازی و کسب و کار است.

دبیرکل انجمن شرکت‌های دانش بنیان سلامت اتاق بازرگانی استان تهران گفت: این انجمن دارای ۹۶عضو فعال است و با بیش از ۳۰۰ شرکت در ارتباط کاری است.

مهدوی تاکید کرد: همچنین این انجمن با تمامی مراکز رشد و فناوری کشور درارتباط است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز