خبرگزاری کار ایران

ارسال نامه از مجلس به شورای شهر برای دریافت نظرات اعضا در بازبینی قانون شوراها

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۴۱۱

رئیس شورای شهر تهران جزئیاتی درباره نامه مجلس به شورای شهر و درخواست ارسال نظر اعضای شورا در بازبینی قانون شوراها ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در حاشیه دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران درباره جلسه هم اندیشی گفت: سه موضوع در دستور جلسه هم اندیشی بود. اولین موضوع مساله حسابرسی مالی گزارشات شورا در چند سال گذشته بود. همچنین درباره آقای نظری که ایشان استعفای خود را پس گرفتند و می‌خواستند در جلسه هم اندیشی صحبت کنند و برخی از مسائل را مطرح کردند. 

او ادامه داد: در نهایت بحث بسیار مهمی داشتیم درباره قانون شوراها، که انجام شد. همانطور که می‌دانید قانون شوراها در مجلس در حال بازبینی است و نامه‌ای از مجلس دریافت کردیم که نظرات خود را برای مجلس ارسال کنیم. این نامه را در اختیار اعضای شورا قرار دادم و قرار شد آقای امینی نظرات را جمع‌بندی و طی نامه‌ای به مجلس شورای اسلامی بفرستند. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: در ادامه جلسه صحن شورا شروع شد و پس از قرائت تذکر دستور جلسات بررسی شد. اولین لایحه بهره برداری از پیاده رو‌ها بود که برخی فکر کردند ما قصد درامدزایی داریم و اعضا بر این مساله حساس شدند و گفتند بحث ما درآمدزایی نیست بلکه نشاط اجتماعی است و تصمیم بر بازگشت و اصلاح آن شد تا این موضوع را القا نکند. 

هاشمی در پاسخ به این سوال که چرا قانون هوای پاک اجرا نمی‌شود گفت: انتظار ما نیز اجرای این قانون است و امیدواریم مسئولین کشور فقط در زمان وجود آلودگی به این فکر نیفتند و قانون آلودگی هوا را با جدیت بیشتری دنبال کنند. 

او در واکنش به رد لایحه مربوط به تعیین ضوابط آلایندگی در پایانه‌های اتوبوسرانی گفت: ما در بخشی از مسائل حمل ونقل داخلی که برون شهری است اختیارات لازم را نداشتیم و این لایحه به پایانه‌های برون شهری نیز ارتباط داشت و به همین دلیل قرار شد مجددا بازبینی شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز