خبرگزاری کار ایران

سا خت ۲۰۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک پاسداران بدون تامین سرانه‌های خدماتی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۷۳

محمد سالاری نسبت به بی‌توجهی مسئولان مربوطه به تامین سرانه‌های خدماتی در مسکن مهر شهرک پاسداران واقع در منطقه ۲۱ تذکر داد و خواستار رفع این معضل با تشکیل جلسه‌ای بین مدیریت شهری و مسئولان دولتی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری از نبود هیچ نوع سرانه خدماتی در شهرک پاسداران منطقه ۲۱ انتقاد کرد و گفت: هفته گذشته به همراه شهردار منطقه ۲۱ و مسئولین مربوطه بازدیدی از شهرک پاسداران داشتیم. این شهرک با ۲۵۰۰ واحد مسکونی در راستای سیاست مسکن مهر ساخته شده است و اکنون حدود ۱۰ هزار نفر جمعیت در آنجا ساکن هستند. 

سالاری ادامه داد: متاسفانه هیچگونه سرانه آموزشی، ورزشی، فرهنگی، اجتماعی بجز یک مسجد در این شهرک وجود ندارد و تمام دانش آموزان این شهرک که با تهران نیز فاصله دارد، مجبورند برای تحصیل به محدوده‌ها و محلات مجاور بروند. 

وی تصریح کرد: جالب اینجاست که اخیرا ساخت ۲۰۰۰ واحد مسکونی دیگر در آنجا شروع شده، بدون اینکه کم‌ترین توجهی به تامین سرانه‌های خدماتی شود و این یعنی ساکن شدن حدود ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵۰۰ واحد مسکونی، بدون مدرسه و سایر سرانه‌های خدماتی، لذا تذکر من به مسئولین دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط در تامین سرانه‌های خدماتی بخصوص وزارت راه و شهرسازی، سازمان زمین شهری، اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، وزارت آموزش و پرورش، وزارت ورزش و سایر دستگاه‌ها و نهادهایی که بصورت مستقیم مسئولیت تامین سرانه‌های این شهرک را دارند، است. 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران با بیان اینکه ساکنان این شهرک از خدمات شهرداری تهران رضایت داشتند، اظهار داشت: هرچند تامین سرانه‌های مذکور مسئولیت شهرداری تهران نیست اما قرار شد ما برای حل این مشکل جلسه‌ای را با حضور ریاست شورای شهر و شهردار با مسئولین مربوطه داشته باشیم. 

سالاری در ادامه در تذکری به وضعیت اتوبان شهید باقری با تاکید بر اهمیت ایجاد روگذرهای اتوبان و کاهش گره ترافیکی محدوده شرق تهران گفت: از اواخر سال گذشته، ایجاد روگذرهای اتوبان شهید باقری را پیگیری می‌کردیم و در همین راستا همکاران کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا، اعتباری را برای روگذرهای شرقی - غربی اتوبان شهید باقری براساس مطالعاتی که از گذشته انجام شده بود، اختصاص دادند. 

وی ادامه داد: علی رغم جلساتی که ما و کمیسیون عمران و حمل و نقل از ابتدای امسال در منطقه ۴ و معاونت عمران شهرداری داشتیم، متاسفانه اکنون که در آستانه پایان سال قرار داریم هیچ اقدامی در این خصوص انجام نشده است و من ده‌ها بار از شهردار منطقه۴، معاونت عمرانی و شهردار تهران این موضوع را پیگیری کردم و اکنون ناچارا در صحن شورا تذکر می‌دهم. 

سالاری افزود: در حال حاضر عملکرد نامناسب دوربرگردان‌های همسطح بزرگراه شهید باقری در تقاطع خیابان‌های ۱۹۶، فرجام، رسالت و جانبازان، تردد در این معبر بزرگراهی را با ترافیک سنگین و تغییر مداوم خطوط حرکتی توسط خودروها مواجه کرده و سبب بوجود آمدن مشکلات ترافیکی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز