خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت وزارت‌ میراث‌ فرهنگی خبر داد:

جلوگیری از تخریب معبد چغازنبیل

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۷۲

فرمانده یگان حفاظت وزارت‌ میراث‌ فرهنگی،‌ صنایع دستی‌ و‌ گردشگری پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه حراست از میراث فرهنگی، حفاظت از هویت ملی است، گفت: کارکنان یگان حفاظت استان خوزستان موفق شدند از تخریب و فعالیت غیرمجاز در حریم درجه یک معبد چغازنبیل و محوطه تاریخی جوبجی جلوگیری کنند.

به گزارش ایلنا، سردار "امیر رحمت‌الهی" در پلیس در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: پیرو اخبار واصله از دوستداران میراث فرهنگی مبنی بر فعالیت غیرمجاز و تخریب در حریم درجه یک معبد چغازنبیل و محوطه تاریخی جوبجی شهرستان شوش، موضوع در دستور کار یگان حفاظت میراث فرهنگی استان خوزستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از احراز صحت خبر، بلافاصله کارکنان یگان حفاظت پایگاه شوش به محل مورد نظر عزیمت و از فعالیت غیرمجاز و تخریب در محوطه های مذکور جلوگیری کردند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه متعرضان پس از درگیری با ماموران یگان حفاظت متواری شدند، بیان کرد: موضوع تعقیب و دستگیری متخلفان در دستور کار یگان حفاظت استان قرار دارد.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: میراث فرهنگی متعلق به همه نسل هاست و حراست از آن نیازمند عزم همگانی، مردم و سازمان ها ونهادهای دولتی است.

سردار رحمت الهی خاطرنشان کرد: موضوع حفاظت و حراست از میراث فرهنگی از جمله اولویت های پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است لذا با راه اندازی یگان های متعدد حفاظت از میراث فرهنگی در سراسر کشور، توسعه تعامل با وزارت میراث فرهنگی و ارائه آموزش های تخصصی به میراث بانان، اقدامات موثر و خوبی در تامین امنیت ابنیه های تاریخی و جلوگیری از حفاری های غیر مجاز و قاچاق عتیقه انجام می شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز