خبرگزاری کار ایران

انتقاد از بی توجهی شهرداری به نظارت شورایاران در پروژه های محلی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۲۲۹

رئیس کمیته بودجه شورای شهر تهران بر لزوم توجه نظارت شورایاران در اجرای پروژه های توسعه محلی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مجید فراهانی در جریان دویست و شصت و سومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری که تقدیم هیات رئیسه شورا شد گفت: یکی از انتظارات مردم از شورای شهر، تلاش در مسیر بهبود کیفیت زندگی و ایجاد زمینه مشارکت شهروندان در اداره امور محلات شهر است.
او افزود: بر همین اساس شورای پنجم با درک صحیح این مسئله تلاش کرد تا گام‌هایی در مسیر «بودجه ریزی مشارکتی» و ارتقاء نقش مردم در بودجه ریزی را برای جامه عمل پوشاندن به هدف «بودجه برای مردم» بردارد. در این مسیر تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران با رای اعضاء شورا به تصویب رسید. 

فراهانی تاکید کرد: بر اساس بند ۲ تبصره ۳۵ بودجه، شهرداری تهران مکلف شد «حداکثر تا پایان خردادماه فهرست پروژه‌های اجرایی هر محله را با اخذ نظر مشورتی شورایاری محله تعیین و فهرست مذکور را به همراه رونوشت صورتجلسات متضمن نظر شورایاری به شورای اسلامی شهر تهران ارائه نماید.» 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه اکنون علی رغم پایان مهلت مقرر متاسفانه صورتجلسات مربوط به تعیین و انتخاب این پروژه‌ها به شورا ارائه نشده است، و یکی از گلایه‌های به حق شورایاران بی‌توجهی به اجرایی نمودن پروژه‌های مورد نظر این عزیزان، کندی اجراء پروژه‌های پیشنهادی شورایاران عزیز یا حذف پروژه‌های مورد تایید شورایاران در برخی مناطق است، افزود: این مسئله زمینه ساز نارضایتی شهروندان و شورایاران از مدیریت شهری شده است. 

او اضافه کرد: این روند می‌تواند زنگ خطری باشد بر نادیده گرفتن و بی‌توجهی به نظرات شورایاران باشد. بر همین اساس و به منظور تاکید بر استفاده از این ظرفیت در مسیر تحقق تهران شهری برای همه به عنوان نماینده مردم شریف تهران با استناد به بند ۳ ماده ۸۰ قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم توجه به تسریع در اجرای پروژه‌های توسعه محلی بر اساس نظر شورایاران محترم محلات با استناد به تبصره ۳۵ بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران تاکید کرد: تحقق تهران شهری برای همه با عمل و میدان دادن به شهروندان برای مشارکت در اداره شهر معنا پیدا می‌کند، بی‌توجهی به نظرات و دیدگاههای شورایاران عزیز که منتخبان شهروندان محلات هستند. 

او در پایان گفت: امری مغایر و بر خلاف شعار مطرح شده توسط شهردار محترم تهران، جناب آقای دکتر حناچی است. انتظار دارم در مدت باقی مانده برای اصلاح رویه غلط بی‌توجهی به شورایاران اقدام جدی انجام گیرد، تا شاهد نقش آفرینی جدی شورایاران عزیز در تعریف پروژه‌های توسعه محلی برای بودجه سال ۱۴۰۰ باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز