خبرگزاری کار ایران

ادامه امتناع شهرداری از ارائه دسترسی اعضای شورای شهر به سامانه جامع منابع انسانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۱۹۳

عضو شورای شهر تهران گفت: جای تعجب دارد که اساسا چرا دسترسی‌ به سامانه جامع منابع انسانی، باید صرفا در اختیار شهرداری باشد و نهاد ناظر که باید بر آن نظارت کند، طلب دسترسی نماید و همچنان دسترسی به منابعی که برای نظارت ضروری است، به اعضا ارائه نشود!

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت نظری در ابتدای دویست و شصت و دومین جلسه شورای شهر تهران در تذکری گفت: در ابتدا یاد سردار حاج قاسم سلیمانی، یاد مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز جانبابختگان حادثه تلخ سقوط هواپیمای اوکراینی را گرامی می دارم. 

او در ادامه تذکر خود گفت: کمتر از هفت ماه تا پایان عمر شورای پنجم شهر تهران باقی مانده است. شورایی که در طول این مدت تمام تلاش خود را به کار بست تا شهرداری را به مسیر قوانین و مقررات برگرداند، اما در پیچ و خم تذکرات و پاسخ‌های تکراری شهردار تهران گرفتار ماند. 

نظری با اشاره به اینکه در بهمن‌‎ماه ۱۳۹۸ نسبت به غیرقانونونی بودن حکم سرپرستیِ بیش از چهارماه، تذکر داد گفت: تیرماه سال ۹۹ مجددا شهرداری را از این رویه غیرقانونی برحذر داشتم. همکار گرانقدرم جناب آقای رسولی نیز طی تذکری جداگانه بر ضرورت انتصاب معاون منابع انسانی شهرداری تهران تاکید کرده‌اند. بعلاوه ایشان در نامه‌ای عطف به یکی از تذکرات بنده، بر «لزوم رسیدگی به انتصاب غیرقانونی سرپرستان توسط شهردار تهران در صحن شورا» اذعان نموده‌اند.

او ادامه داد: پاسخ شهرداری به اینجانب چیزی جز بیان کلیاتی مبنی بر ضرورت اجرای قوانین و مقررات در این حوزه نبوده است و هیچ‌گاه گام‌های عملی و ملموس در اجرای مقررات برداشته نشد. در انتهای این تذکر فقظ بخش کوچکی از انتصابات مدیران انتصابی به عنوان سرپرست که بیش از زمان مجاز در این سمت باقی مانده‌اند و در سامانه شفافیت قابل رویت هستند را به پیوست آورده‌ام. باید تاکید کنم که قطعا تعداد انتصاب‌هایی به عنوان سرپرست در جایگاه‌های مختلف، بسیار بیشتر از این تعداد است. 

نظری افزود: لازم به ذکر است که پیش‌تر نیز پیرو «امتناع شهرداری تهران از ارایه دسترسیِ سامانه جامع منابع انسانی به اعضای شورای شهر» تذکراتی را خطاب به شهردار تهران گفته‌ام که اگر تاکنون انجام شده بود، می‌توانستم بررسی دقیق‌تری نسبت به موضوعاتی این‌چنینی، به عنوان نماینده مردم داشته باشم. این موضوع هم جای تعجب دارد که اساسا چرا دسترسی‌هایی از این دست، باید صرفا در اختیار شهرداری باشد و نهاد ناظر که باید بر آن نظارت کند، طلب دسترسی نماید و همچنان دسترسی به منابعی که برای نظارت ضروری است، به اعضا ارائه نشود! من دلیلی جز نظارت‌ناپذیری و فرار از پاسخگویی نمی‌یابم. 

عضو شورای شهر تهران افزود: بار دیگر و این بار با صدای رساتر تذکر می‌دهم، مطابق بند ۱ ماده ۱۱ دستورالعمل جامع انتصاب مدیران شهرداری تهران و تبصره ۳ ماده ۹ ضوابط تشکیلاتی شهرداری تهران، حداکثر مدت سرپرستی در یک سمت (فارغ از تعداد سرپرستان) چهارماه است و مقتضی است شهردار تهران، مطابق نص صریح مقررات مذکور عمل کند. 

او تاکید کرد: چنانچه شهردار محترم طی روزهای آینده، اقدامات مناسب در راستای اجرای مقررات فوق را انجام ندهد، به همراه همکارانم در جلسه بعدی صحن طرح سوال از شهردار را به جریان خواهیم انداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز