خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

نامگذاری بیش از ۱۰۰ مدرسه به نام شهید سلیمانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۸۹۱

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در آئین اختتامیه جشنواره علمدار گفت: توسعه و ترویج گفتمان مقاومت و چارچوب‌های مکتب سلیمانی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش است.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز علیرضا کاظمی، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره فرهنگی هنری علمدار "یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی" در کرمان، با ارائه گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در خصوص ترویج مکتب شهید قاسم سلیمانی، اظهار کرد: در اولین قدم سیاست‌ها و راهبردهای کلان در ترویج شخصیت و مکتب شهید سلیمانی را در شش محور اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: توجه به نقش الگویی - تربیتی شهید سلیمانی و توجه به ابعاد معنوی، ولایت پذیری، رفتار و سبک تربیتی ایشان، تبیین اهمیت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در ابعاد مختلف، توسعه و ترویج تفکرات شهید در مواجهه با استکبار و بهره‌مندی از همه ظرفیت‌های آموزش و پرورش در گسترش تفکر این شهید مقاومت از جمله محورهای مذکور است.

کاظمی، توسعه و ترویج گفتمان مقاومت و چارچوب‌های مکتب سلیمانی را از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: در این راستا اقدامات مهمی در سطح کشور شکل گرفت که ازجمله می‌توان به؛ راه اندازی پویش‌های دانش آموزی از سوی اتحادیه انجمن‌های اسلامی، سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان دانش آموزی کشور (پویش نسل سلیمانی) اشاره کرد.

وی از نامگذاری بیش از ۱۰۰ مدرسه به نام شهید سلیمانی خبر داد و اظهار کرد: تهیه میثاق نامه با شهید سلیمانی، برگزاری جشنواره فرهنگی هنری علمدار به میزبانی استان کرمان، نامگذاری کلاس‌ها و فضاهای آموزشی تربیتی در سراسر کشور به نام شهید سلیمانی از دیگر اقداماتی بود که در آموزش و پرورش صورت گرفته است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: ترجمه و نشر خاطرات شهید سلیمانی، بازخوانی خاطرات و وصیت نامه شهید در قالب کتاب خوانی و برنامه‌های محتوایی، ورود به حوزه تالیف کتاب درسی در سازمان پژوهش و تولید کتاب «سرباز وطن» و راه‌اندازی صفحه «سرباز وطن» در شبکه شاد با بیش از ۱۵ میلیون کاربر از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در جشنواره علمدار با توجه به محدودیت زمان ۱۲ رشته را مشخص کردیم که برای معلمان و دانش آموزان ابتدایی و متوسطه به طور جداگانه طراحی شد و اکنون مصمم به دائمی کردن این دبیرخانه و تسری دادن موضوعات جشنواره، در بخش‌هایی مثل فیلم و داستان و … هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز