خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت:

تا بهار آینده واکسن‌سازِ معتبر دنیا خواهیم بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۷۹۰

وزیر بهداشت گفت: از سه مسیر تامین واکسن را دنبال می‌کنیم که یکی ساخت داخل است که با پنج پلت فرم دنیا کار را آغاز کرده و این سه مورد را به نتیجه می‌رسانیم و تردید نداریم تا بهار آینده واکسن‌ساز معتبر دنیا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سعید نمکی» وزیر بهداشت با اشاره به فشار شدید تحریم‌ها در مدیریت پاندمی کرونا، بیان کرد: آسیبی که اقتصاد ما در کرونا دید به مراتب کمتر از آسیبی بود که خیلی از کشورهای مقتدر دنیا دیدند، زیرا ما پروتکل‌هایی نوشتیم که چگونه شرایط اقتصادی را در کرونا مدیریت کنیم چون شکست در کرونا شکست همه است که هیچ کس این روز را برای ایران نمی‌بیند.

وی ادامه داد: علی رغم تحریم‌ها و با توجه به اینکه هنوز مقدار قابل توجهی از یک میلیارد یورو که برای مقابله با کرونا اختصاص یافته را نگرفتیم، با پیش بینی دنیا باید روزانه ۱۲۰۰ مرگ کرونایی داشته باشیم که اکنون به عدد دو رقمی رسیده‌ایم.

نمکی افزود: مدیریت کرونا در کشور با صمیمیت و همدلی همه مسئولان و نهادها بود که توانستیم مرگ‌ها را به کمتر از ۴۰ تا در روز برسانیم.

وی بیان کرد: همواره نگرانم که باز با عادی انگاری اوضاع به سیاه چاله‌ای که در اردیبهشت ماه داشتیم برگردیم و توصیه می‌کنم این سرمایه اجتماعی که شکل گرفته را تضعیف نکنیم.

وزیر بهداشت افزود: بنابراین از همکاران درخواست دارم تست‌ها را افزایش دهند و خانه به خانه برای شناسایی بیماران مثبت تلاش کنند. درمانگاه‌های ۱۶ ساعته را به هیچ وجه تعطیل نکنید چون مردم باید به نزدیک‌ترین محل دسترسی داشته باشند و حتما دارو و تست رایگان به عنوان مشوق اصلی جذب مریض در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: هرکس فکر کند، واکسن تنها علاج بیماری است، حرف عالمانه‌ای نزده و واکسن کووید 19 مسائل خاص خود را دارد و با واکسن فلج اطفال و سرخک کاملا فرق می‌کند و نمی‌دانیم چه خواهد کرد و چقدر ایمنی می‌دهد و دبیرکل سازمان بهداشت جهانی نیز چنین جوابی می دهد و باید بدانیم با واکسن هم نمی‌شود به مردم دنیا گفت از شر ویروس خلاص شدیم و باید بپذیریم این ویروس میمان مسرتری است.

نمکی گفت: از سه مسیر تامین واکسن را دنبال می‌کنیم که یکی ساخت داخل است که با پنج پلت فرم دنیا کار را آغاز کرده و این سه مورد را به نتیجه می‌رسانیم و تردید نداریم تا بهار آینده واکسن ساز معتبر دنیا خواهیم بود.

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز