خبرگزاری کار ایران

به استان‌ها اعلام شد؛

تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با وزارت نیرو

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۵۵۹

​​​​​​​بر اساس تفاهم‌نامه همکاری آموزش‌وپرورش با وزارت نیرو؛ ارتقای سواد آب و انرژی، ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در جامعه مخاطب آموزش‌وپرورش از اهداف مورد نظر ذکر شده است.

به گزارش ایلنا، با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری وزارت آموزش‌وپرورش با وزارت نیرو که در راستای هم‌افزایی صورت گرفته است، مرکز هماهنگی حوزه وزارتی با ارسال نامه‌ای متن این تفاهم‌نامه همکاری را جهت اجرا به استان‌ها اعلام کرد. 

بر این اساس ارتقای سواد آب و انرژی، آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی، ایجاد نگرش و تغییرات رفتاری مثبت پایدار در جامعه مخاطب وزارت آموزش‌وپرورش (دانش آموزان، مربیان، اولیا و سایر کارکنان) جهت حفظ منابع آبی و به‌کارگیری الگوهای صحیح مصرف آب و انرژی از اهداف کلی این تفاهم‌نامه است. 

همچنین ارتقای سطح آگاهی از طریق ارائه آموزش‌های لازم در راستای اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی، کاهش هزینه‌های مصرف آب و انرژی و اصلاح الگوی مصرف آب و انرژی از دوره پیش‌دبستانی تا دانشگاه از اهداف عملیاتی این تفاهم‌نامه است. 

انتقال دانش تخصصی و تجربیات حوزه آب و انرژی به گروه‌های مخاطب معرفی‌شده، همکاری لازم جهت تأمین و نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب و انرژی در ساختمان‌های مدارس و مراکز آموزشی، مشارکت در تدوین محتوا و اجرای دوره‌های آموزشی، (مهارت‌آموزی، تخصصی و…) باهدف استفاده بهینه از منابع آب و انرژی، مشارکت در تدوین محتوا و استانداردهای آموزشی، مهارتی در حوزه آب و انرژی بر اساس نیازسنجی اشتغال در رشته‌های مهارتی مقطع دوم متوسطه کاردانش، همکاری لازم برای بازدیدهای علمی و گردشگری از تأسیسات زنجیره عرضه آب و انرژی، فراهم ساختن بستر مناسب به‌منظور ایجاد همکاری‌های مشترک بین دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی با پژوهشگاه نیرو و همکاری در تأمین تجهیزات استفاده‌شده در تأسیسات صنعت آب و برق موردنیاز برای آموزش مفاهیم آب و انرژی ازجمله تعهدات طرفین در این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز