خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزارت بهداشت:

ساکنان در مناطقِ با هوای آلوده بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۳۴۱

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: توصیه ما به منظور کاهش اثرات سوء ناشی از آلودگی هوا در این ایام این است که در خانه بمانید و در صورت خروج از خانه، استفاده مداوم از ماسک را در دستور کار خود قرار دهید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به خطر آلودگی هوا بر سلامت افراد، بیان کرد: آلودگی هوا میزان آسیب پذیری دستگاه تنفسی را افزایش می‌دهد و به عنوان زنگ خطر جدی برای بیماران مبتلا به بیماری‌های حاد و مزمن تنفسی و همچنین قلبی عروقی است.

وی ادامه داد: بر اساس مطالعات و شواهد علمی آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری‌هایی مانند کووید ۱۹ است و افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند و در مناطقی با هوای آلوده زندگی می‌کنند در معرض خطر بیشتر ابتلا به ویروس قرار دارند.

لاری افزود: بنابراین توصیه ما به منظور کاهش اثرات سوء ناشی از آلودگی هوا در این ایام این است که در خانه بمانید و در صورت خروج از خانه، استفاده مداوم از ماسک را در دستور کار خود قرار دهید و از انجام فعالیت‌هایی مانند قدم زدن در پارک و دویدن در فضای آزاد به طور جدی خودداری کنید و در منزل نیز فعالیت‌های روزانه خود را کاهش دهید.

وی گفت: ضروری است مبتلایان به بیماری‌های قلبی و ریوی، کودکان، سالمندان، زنان باردار و کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند از فعالیت‌های طولانی در منزل خودداری کنند و غذاهای سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان مانند میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنند و از مصرف غذاهای فست فود و چرب و غذاهای فرآوری شده خودداری کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت در پایان افزود: اگر در خانه از سیستم‌های تصفیه هوا استفاده می‌شود فیلترهای آن را به موقع تمیز و در صورت نیاز تعویض کنید و در صورت امکان از دستگاه‌های تصفیه هوای دارای سیستم اوزون ساز و ماورای بنفش استفاده نشود و فعالیت‌هایی که باعث آلودگی هوای فضای بسته می‌شود مثل استفاده از عود و روشن کردن شمع خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز