خبرگزاری کار ایران

تصویب گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی ۹۳

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۲۹۵

اعضای شورای شهر تهران گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۳ را به تصویب رساندند.

به گزارش ایلنا، مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان بررسی و ارزیابی «گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۳» با اشاره به برخی مبانی قانونی گفت: به موجب بند (ج) ماده ۴۴ آیین نامه مالی شهرداری‌ها و بند ۳۰ ماده ۷۱ قانون شوراهای اسلامی کشور رسیدگی نهایی و ممیزی حساب شهرداری‌ها به وسیله‌ی شورای اسلامی شهر از طریق بررسی گزارش‌های مالی و گزارش حسابرسان مذکور و اعلام موارد نقض و تخلف به شهردار و پیگیری‌های لازم بر اساس مقررات قانونی انجام می‌گیرد. 

او در خصوص حسابرس منتخب شورا افزود: حسابرسی از معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۳ توسط موسسه حسابرسی بهروزان حساب (دارای درجه کیفی ب بر اساس رتبه‌بندی جامعه حسابداران رسمی ایران) انجام شده است. 

فراهانی با بیان ارزیابی کمیته بودجه و نظارت از این گزارش تصریح کرد: در ارزیابی کلی صورت‌های مالی و گزارش حسابرس منتخب شورا درباره این سازمان، عدم ارائه‌ی اسناد و مدارک مورد نیاز حسابرسان توسط معاونت فنی و عمرانی، ثبت نادرست حساب‌ها به کرات اتفاق افتاده وعدم رعایت قوانین و مقررات به صورت مکرر مشاهده شده است، در مواردی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران مصوبات و الزامات قانونی مصوب شورای اسلامی شهر تهران را نیز رعایت نکرده است. 

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با اشاره به تحلیل بندهای گزارش و مطالب خاص مورد نظرحسابرس منتخب شورا گفت: به منظور تبیین نظر حسابرس منتخب شورا، گزارش حسابرس توسط کارشناسان کمیته بودجه و نظارت مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاصل برای استحضار و اتخاذ تصمیم اعضاء محترم شورای اسلامی شهر تهران ارائه شده است. 

گفتنی است «گزارش حسابرسی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران برای سال مالی ۱۳۹۳» با ۱۶ رای موافق به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز