خبرگزاری کار ایران

انتقاد از اظهارات ضد و نقیض درباره مصرف مازوت در نیروگاه‌ها/ غلظت دی‌اکسید گوگرد در هوای تهران دو برابر شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۰۴۸

رئیس شورای شهر تهران گفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده توسط کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای شهر تهران، استفاده از سوخت‌های پرگوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته‌اند که غلظت دی اکسید گوگرد در هوای تهران طی هفته گذشته دو برابر شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هاشمی در جریان دویست و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران در نطق پیش از دستور خود ضمن گرامیداشت فرارسیدن نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی گفت: صیانت از این سرمایه ملی، وظیفه همه ماست و نباید با رفتارهای سلیقه ای، جناحی و قشری موجب شویم که این سرمایه هزینه منافع سیاسی شخص یا گروهی خاص گردد. 

هاشمی همچنین درگذشت آیت الله مصباح یزدی را به رهبر انقلاب، حوزه‌های علمیه، شاگردان وعلاقمندان و خانواده ایشان تسلیت گفت و افزود: آیت الله مصباح فارغ از دیدگاه‌ها ونظرات خاص خود، عمری را صرف تحصیل، تحقیق، تالیف و تربیت شاگردان کرد. 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه با اشاره به آلودگی هوای تهران گفت: همچنین لازم است که در مورد تشدید آلودگی هوای تهران تذکری به مسئولان ذیربط داده شود، اخبار ضد و نقیض در این زمینه وجود دارد و متوجه نشدیم در نیروگاه‌ها از مازوت استفاده می‌شود یا خیر. 

او ادامه داد: اخبار ساعت ۶:۳۰ عصر روز گذشته سعی جدی داشت که نشان دهد از مازوت استفاده نمی‌شود، از طرفی آقای کلانتری گفتند از مازوت استفاده می‌شود. شهردار نیز تاکید داشتند که اگر الان استفاده نمی‌شود اما در روزهای گذشته استفاده می‌شد.

هاشمی گفت: در هر صورت مهمترین عامل در تصمیم گیری داشتن داده‌ها واطلاعات صحیح است و اگر داده‌ها درست نباشد، تصمیم گیری‌ها نیز غلط خواهد بود. 

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: براساس بررسی‌های بعمل آمده توسط کمیسیون تخصصی محیط زیست شورای شهر تهران، استفاده از سوختهای پرگوگرد در صنایع، نیروگاه‌ها و فعالیت برخی مشاغل آلاینده تاثیرات جدی در تشدید آلودگی هوای تهران در هفته‌های اخیر داشته‌اند که غلظت دی اکسید گوگرد در هوای تهران طی هفته گذشته دو برابر شده است. 

او افزود: متاسفانه مدیریت شهری، اختیار لازم برای ایجاد محدودیت و کنترل آن‌ها ندارد و ما حتی اختیار طرح ترافیک را هم نداریم و شورای ترافیک باید درباره آن تصمیم بگیرد و با وجود درخواست‌ها وتذکرات، هنوز از سوی مسئولان مربوطه نسبت به مواردی که اعلام می‌شود تصمیم گیری‌های لازم انجام نمی‌شود. امیدواریم در شرایطی که تلفات کرونا در تهران با موافقت دیرهنگام با محدودیتهای درخواست شده توسط شورای شهر ظرف یکماه از ۲۰ نفرکاهش پیدا کرده است، این کاهش با افزایش قربانیان آلودگی هوا بخصوص در بیماران، سالمندان و کودکان جبران نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز