خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر بازرسی وزارت بهداشت:

هیچ بیمارستانی حق مجبور کردن بیمار برای خرید دستگاه اکسیژن‌ساز را ندارد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۶۰

مدیر کل دفتر بازرسی و ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: هیج بیمارستانی حق ندارد بیمار را مجبور کند تا دستگاه اکسیژن‌ساز را خودش تامین کند، بیمار تا زمانی که در بیمارستان است باید این امکانات برای او تامین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمد حسین حیدری» مدیر کل دفتر بازرسی ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت در نشست خبری روز چهارشنبه، ضمن تشکر از مردم و کادر درمان در زمان شیوع کرونا، با اشاره به تعرفه‌های متفاوت در بیمارستان‌های خصوصی، بیان کرد: این مراکز مجوزهایشان را از وزارت بهداشت می‌گیرند.توجه داشته باشید که بخش زیادی از شکایات سامانه‌ی ۱۹۰ به تعرفه‌ها مربوط است.

وی ادامه داد: بعضی بیمارستان‌ها، معروف به هتل هستند و در واقع خدمات هتلینگی هم ارائه می‌دهند اما باز تعرفه‌ی آنها هم یک رقم مشخص است و اگر بیشتر از چارچوب تعیین شده هزینه دریافت کنند حتما موضوع بررسی خواهد شد.

حیدری افزود: در حوزه‌ی مدیریت بهداشت، بر کل دانشگاه علوم پزشکی نظارت داریم ولی بحث ارزیابی توسط بازرسی‌های دوره‌ای و همچنین به صورت نامحسوس انجام می‌شود، وقتی هم که ما از ۱۹۰ گزارش‌هایی را می‌گیریم به دانشگاه مربوطه منتقل می‌کنیم تا بررسی شود.

وی ادامه داد: با وجود همه‌ی اینها ما می‌دانیم که افرادی که شکایت می‌کنند یک دهم و یک بیستم از کل افرادی هستند که شکایت دارند.

حیدری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا مبنی بر کمبود کیت پی‌سی‌آر در بعضی شهرهای کشور و گزارش‌های مردمی در مورد اجبار به خرید دستگاه تنفسی برای بیمار، گفت: برای این مشکلات تمهیداتی در نظر گرفته شد که طبق بررسی‌ها تبریز یکی از شهرهایی بود که محدودیت بیشتری داشت که اقدامات لازم انجام شد و در اولین فرصت این امکانات در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: هیج بیمارستانی حق ندارد بیمار را مجبور کند تا مثلا دستگاه اکسیژن ساز را خودش تامین کند، بیمار تا زمانی که در بیمارستان است باید این امکانات برای او تامین شود و اگر چنین مواردی وجود دارد حتما باید پیگیری شود.

حیدری با اشاره به کمبود کیت‌های تست کرونا، افزود: در رابطه با کیت‌های تشخیص هم باید بدانیم بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی موظف به انجام تست بر روی بیماران هستند، اما در نظر داشته باشید بیمارستان‌ها اجازه‌ی انجام کیت رپید را ندارند و فقط باید از پی‌سی‌آر و مولکولی استفاده کنند.

وی در پایان به این موضوع اشاره کرد که بهتر است مردم موارد بهداشتی را رعایت کنند تا دیگر نیازی به مراجعه‌ی به مراکز درمانی نداشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز