خبرگزاری کار ایران

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ:

۶۴ درصد تصادفات محور امام رضا(ع) به دلیل عدم روشنایی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۵۷۶

سرهنگ موسوی‌پور در خصوص روشنایی معابر و ساعات بروز تصادفات در شب‌ها توضیح داد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور فاتب، سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور در خصوص روشنایی معابر بویژه ساعات شب گفت: در شب ها دید راننده به یک ششم کاهش پیدا می کند یعنی می بایست راننده ۱۵ کیلومتر سرعت خود را نسبت به روز کاهش دهد تا در مواجه با خطرات بتواند عکس العمل مناسب و خوبی  را انجام دهد.

وی گفت: در خصوص معابر شهری که هر لحظه امکان تردد عابر پیاده وجود دارد  بحث دیدن و دیده شدن برای ما بسیار مهم است و در تاریکی در شب ها و روشنایی معابر اهمیت بیشتری پیدا می کند.

وی افزود:  ۴۴درصد کل تصادف در شب ها روی می دهد البته ۲۲ درصد از آنها از ساعت ۱۷ تا ۲۴ می باشد که این تصادفات در این ساعات اتفاق می افتد که در صد زیادی می باشد.

موسوی پور گفت: علت بیشتر وقوع این تصادفات بحث تاریکی و سرعت می باشد که بعد از جذب بار ترافیکی شامگاهی روی می دهند.

وی ادامه داد : ۵۶ درصد از تصادفات ما در محورهای بزرگراهی اتفاق می افتد و ۶۴ درصد تصادفات محور امام رضا (ع) که ورودی شرقی ما هست متاسفانه نقص روشنایی را داریم که از گردنه تنباکویی تا سه راه سیمان  می باشد که ۶۴ درصد تصادفات در شب ها اتفاق می افتد.

وی در خصوص اهمیت روشنایی معابر هم گفت : اهمیت روشنایی با تمام توصیفات گفته شده برای ما زیاد است و باید معابر را روشن نگه داریم تا بتوانیم از بروز تصادفات خودداری نماییم و دیدن و دیده شدن بسیار مهم است تا بتوانیم تصادفات را کاهش دهیم.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ افزود:  بحث  قطعی برق  بسیار مهم است و در محور امام رضا ( ع ) که ۶۴ درصد تصادفات آن در شب ها روی می دهد بخاطر اهمیت روشنایی است و در بخش تصادفات جرحی  و فوتی که چند روز قبل روی داد این مساله خود رانشان داد  و این موضوع را مطرح کرد که روشنایی معابر  می تواند تصادفات را کاهش دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز