خبرگزاری کار ایران

انعقاد تفاهم نامه همکاری فی مابین سازمان بهزیستی و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۴۱۴

​در راستای کمک به بهبود وضعیت تحصیلی دانش آموزان دارای معلولیت و همچنین سایر دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی، تفاهم نامه همکاری فی مابین این سازمان و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی منعقد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل، فاطمه عباسی، مدیر کل دفتر توانمندسازی خانواده و زنان سازمان بهزیستی کشور با اعلام این خبر گفت: این تفاهم نامه در راستای تحقق عدالت اجتماعی و به منظور ارتقای شاخص‌های رفاه اجتماعی و توانمندسازی اقشار مختلف مردم به ویژه گروه‌های هدف سازمان بهزیستی و بر اساس قانون تشکیل سازمان بهزیستی و قانون جامع حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت و هم چنین در جهت هدایت استعداد‌های درخشان و برتر در زمینه‌های مختلف علمی، تحصیلی و آموزشی در مسیر مناسب منعقد شده است. 

وی افزود: موضوع این تفاهم نامه، همکاری مشترک دو جانبه در خصوص ارائه خدمات آموزشی و کمک آموزشی رایگان، بورسیه تحصیلی، مشاوره آموزشی، ارائه کتب کمک آموزشی و… برای دانش آموزان دارای معلولیت و همچنین سایر دانش آموزان تحت پوشش سازمان بهزیستی از مقطع ششم ابتدایی تا کنکور تعریف شده است و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی بر اساس این تفاهم نامه متعهد شده است تا تمامی دانش آموزان دارای معلولیت بینایی، شنوایی، جسمی- حرکتی و… تحت پوشش سازمان بهزیستی را بدون اعمال شرط معدل و بضاعت مالی و در هر شرایط سنی پذیرش و بورسیه نماید. تنها شرط پذیرش این افراد؛ حضور در تمامی آزمون‌ها وعدم غیبت (اعم از جلسات آنلاین و حضوری) تعریف شده است. 

همچنین برای دانش آموزان تحت پوشش در حوزه امور اجتماعی سازمان بهزیستی که شامل فرزندان شبه خانواده، فرزندان زنان سرپرست خانوار و یا فرزندان خانوارهای آسیب دیده و در معرض آسیب هستند، پذیرش با اعمال شرط معدل امکان‌پذیر است و بنیاد علمی-آموزشی قلمچی متعهد شده است که شرط معدل برای این دانش آموزان را در تمامی مقاطع تحصیلی ۱ نمره کمتر از معدل مجاز سایر افراد، در نظر بگیرد. 

عباسی گفت: بر همین اساس بنیاد قلمچی متعهد شده است حداکثر تخفیف ممکن به میزان ۳۰ درصد را جهت ثبت نام حضوری و آنلاین آزمون‌های کانون برای فرزندان کارکنان سازمان بهزیستی اعمال نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز