خبرگزاری کار ایران

شورایاران توسط معاونت اجتماعی و برخی شهرداران مناطق نادیده گرفته می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۴۸

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در انتقاد به نادیده گرفتن شورایاران توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی و برخورد نامناسب برخی شهرداران مناطق با آن‌ها، گفت: متاسفانه ستاد هماهنگی شورایاری‌ها و هیات رییسه شورای شهر برای حل این مشکل اقدامی انجام نداده اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد سالاری در دویست و شصتمین جلسه شورای شهر تهران در گلایه‌ای به رییس و اعضای شورای شهر تهران و ستاد شورایاری‌ها گفت: سه سال و نیم از این دوره مدیریت شهری گذشت و ما شورایاران را به جلسات شورا دعوت می‌کنیم و آن‌ها گزارش می‌دهند و همه آن‌ها از اینکه معاونت فرهنگی و اجتماعی تعامل خوبی با شورایاران ندارد گلایه داشتند، این در حالیست که معاونت فرهنگی و اجتماعی باید در هم افزا کردن ظرفیت معتمدین و شورایاران محلات در پیشبرد امور شهر پیشگام باشد. اما چرا این موضوع تاکنون حل نشده است؟ چه کسی باید این موضوع را حل کند؟ اگر ما نمی توانیم این مساله را حل کنیم پس شورای شهر چه خاصیتی دارد؟

وی خطاب به رییس و اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها، ادامه داد: شما به نمایندگی از اعضای شورای شهر در ستاد هماهنگی حضور دارید و اگر ما در موضوع مداخله کنیم ناراحت می شوید. پس چرا این مساله را حل نمی‌کنید؟ حداقل اگر نمی‌توانید موضوع را حل کنید، طی یک جلسه تفاهمی، مساله را پاک کنید که از این به بعد این ظرفیت‌ها هم افزا شوند.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تعامل نامناسب برخی شهرداران مناطق با شورایاران، اظهار داشت: برخی شهرداران مناطق، ارتباط خود با شورایاری را قطع کرده‌اند و من بارها در این خصوص با رییس و اعضای ستاد هماهنگی شورایاری‌ها جلسه گذاشتم و صحبت کردم. ۳۰۰ نفر از شورایاران محلات نیز در نامه‌ای به ریاست شورای شهر تهران از تعامل نامناسب معاونت اجتماعی و برخی شهرداران مناطق با آن‌ها گلایه کرده‌اند.

وی با اصرار ریاست شورای شهر، از منطقه ۴ به عنوان منطقه‌ای که بیش از دو سال است ارتباط خود با شورایاران را قطع کرده است، نام برد و گفت: جالب است که شهردار منطقه اصلا شورایاران را راه نمی‌دهد. من با آقای حبیب زاده در منطقه حاضر شدیم و جلسه گذاشتیم اما همچنان این مشکل وجود دارد. شما چطور ستاد شورایاری هستید؟ اگر نمی‌توانید به مسئولیت خود عمل کنید، بگویید تا کسانی که توانایی دارند به آنجا بروند.

وی تصریح کرد: نهاد شورایاری‌ها مبتنی بر مبانی نظری اصلاح طلبانه و در راستای تحقق جمهوریت و مردم سالاری در شورای اول شورایاری شکل گرفت، امروز چطور  می شود که یک شهردار منطقه، کل رابطه با شورایاری را قطع کند می کند؟

سالاری افزود: معاونت فرهنگی و اجتماعی در کنار کارهای ارزشمندی که انجام می دهد اما متاسفانه در تعامل با شورایاران خوب عمل نکرده است و ما به عنوان شورای شهر باید با برگزاری جلسات تعاملی این مساله را حل کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز