خبرگزاری کار ایران

توسعه مترو و بلندمرتبه سازی باعث خشک شدن قنات‌های خیابان شریعتی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۴۴

عضو شورای شهر تهران گفت: قنوات خیابان شریعتی منبع تغذیه باغات بوده که بنا به توسعه مترو و بلندمرتبه‌سازی‌ها این قنات‌ها خشک شدند و حیات باغات به خطر افتاده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد مسجدجامعی پس از استماع گزارش رابط شورایاری منطقه ۳ در دویست و شصتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مردم این منطقه از لحاظ شاخص و هویت اجتماعی در شرایط منسجم و ممتاز قرار دارند. براساس برنامه‌ریزی محلی ۷۰ پروژه و طرح برای این منطقه با اعتبار هر طرح یک میلیارد تومان احصا شده اما متاسفانه هنوز اقدامی در این زمینه رخ نداده و باید اولویت‌بندی در این زمینه داشته باشیم. 

او با اشاره به سابقه تاریخی جاده «شمیران» که اکنون به خیابان شریعتی شهرت دارد، گفت: این جاده اولین جاده مناسب‌سازی شده شهر تهران بود که ری را به شمیرانات متصل می‌کرد اما می‌بینیم بافت تاریخی این خیابان مغفول مانده و باید برای احیا آن فکری کرد.

مسجد جامعی در ادامه به خشک شدن قنات‌های منطقه اشاراه کرد و با تاکید بر توجه ویژه به آن‌ها گفت: قنوات خیابان شریعتی منبع تغذیه باغات بوده که بنا به توسعه مترو و بلندمرتبه‌سازی‌ها این قنات‌ها خشک شدند و حیات باغات به خطر افتاده است. در خیابان شریعتی باغ قلهک قرار دارد که ساختمان ییلاقی سفارت انگلیس بوده و بسیاری از اتفاقات تاریخی در آنجا رخ داده و لازم است در راستای حفظ تایخ معاصر تهران کاری کرد. 

او با اشاره به پیشنهاد رابط شورایاری مبنی بر تملک یک باغ گفت: اما باید بگویم شهرداری که نمیتواند همه باغات تهران را تملک کند بلکه باید بسته‌های تشویقی داشته باشیم تا مالکان بتوانند از باغشان حفاظت کنند. 

مسجدجامعی با بیان اینکه زمین‌های ده ونک باید تعیین تکلیف شوند گفت: یک زمین ۲۷ هزار متری در منطقه ۳ قرار دارد که به گفته اهالی محله قبلا پارکینگ طبقاتی بوده و قرار است در ان هتل بسازند، اما شهرداری آن را به بانک شهر واگذار کرده و گویا مشارکت برای ساخت این زمین هم بهم خورده است و لازم است برای هر اتفاقی در این محله پارکینگ در نظر گرفته شود و برای حل مشکلات محلی از این زمین استفاده شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز