خبرگزاری کار ایران

شناسایی و دستگیری ۶۷۰ سارق مالخر و زورگیر در چهلمین مرحله از طرح رعد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۰۳۵

رییس پلیس تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری ۶۷۰ سارق مالخر و زورگیر در چهلمین مرحله از طرح رعد خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سردار حسین رحیمی در چهلمین مرحله از اجرای طرح رعد که توسط پلیس پیشگیری تهران بزرگ انجام می‌شود گفت: از روزهای اول که در همین ستاد اولین مرحله از این طرح را اجرا کردیم تا به امروز که پس از سه سال و نیم مرحله چهلم آن به اجرا درآمده است با جدیت و قدرت این طرح را ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: پلیس پیشگیری تهران بزرگ از هفته گذشته اقدامات اطلاعاتی خود را برای اجرای این طرح آغاز و در طی ۴۸ ساعت گذشته این طرح به مرحله اجرا درآمده است.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد:‌ در این مرحله از طرح رعد ۳۱۲ حکم قضایی اخذ و ۶۷۰ نفر از افرادی که جرائمی مانند سرقت خرد، سرقت منزل، زورگیری، موبایل قاپی و ... مرتکب شده بودند، شناسایی و دستگیر شده‌اند.

سردار رحیمی تصریح کرد: همچنین در این مرحله ۳۴ باند متلاشی و ۳۱۲۷ فقره از اموال سرقتی از جمله ۱۳۷ خودرو و موتور کشف و ضبط شده است. همچنین در این مرحله از طرح رعد ۸۰۲ پرونده تشکیل و رسیدگی شده و ارزش ریالی اموال مسروقه شناسایی شده در چهلمین طرح رعد  بالغ بر ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به سلاح‌های کشف شده در طرح رعد ۴۰ گفت: هفت قبضه اسلحه شکاری و جنگی و ۹۸ اصله مهمات و همچنین ۱۰۱ سلاح سرد شامل قمه، چاقو که بیشتر برای خفت‌گیری و زورگیری استفاده می‌شده است کشف و ضبط شد.

رییس پلیس تهران بزرگ تصریح کرد: همچنین در این مرحله صد کیلوگرم انواع و اقسام مواد مخدر کشف وضبط شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به کشف انواع کالاهای قاچاق در تهران تشریح کرد: در همین رابطه نیز پلیس پیشیگری ۳۲۱ هزار قلم انواع کالای قاچاق را کشف و ضبط کرده است. در این رابطه ۲۸ نفر که به صورت باندی عمل می‌کردند شناسایی و دستگیر شده و برای آنها ۳۱ پرونده تشکیل شده است همچنین ارزش ریالی کالاهای قاچاق کشف شده در این مرحله از طرح رعد ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

رییس پلیس تهران بزرگ در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به حادثه روز جمعه در ارتفاعات شمال تهران گفت: ما هفت پایگاه پلیس کوهستان داریم که بیشتر در پارک‌های کوهستانی فعالیت می‌کنند.

وی ادامه د اد: در روز حادثه نیز پلیس کوهستان همراه با دیگر نیروهای امدادی مانند اورژانس هلال احمر و آتش نشانی از همان ابتدای شروع حادثه در محل حضور داشته و کم‌کاری در این خصوص صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه در روزهای قبل از حادثه هواشناسی توصیه‌های لازم را در خصوص احتمال ریزش بهمن در این منطقه کرده بود گفت: متاسفانه برخی افراد به توصیه‌های کارشناسی عمل نکرده و به آن بی‌توجه بوده‌اند ما از مردم خواهش می‌کنیم در هر موردی به توصیه کارشناسان توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز