خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

مراجعه روزانه ۱۰۰۰ نفر به فرمانداری برای دریافت مجوز سفر بین شهری/ ۹۵ درصد از مراجعان متقاضی سفر به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان هستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۱۹

فرماندار تهران از مراجعه روزانه ۱۰۰۰ نفر به فرمانداری تهران برای دریافت مجوز سفر به شهرهایی با وضعیت نارنجی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، از ابتدای آذرماه با توجه به افزایش بیماری کرونا در کشور طرح جامع محدودیت هوشمند در سراسر کشور اجرا شد. یکی از موارد این طرح ممنوعیت ورود خودروهای پلاک شخصی غیربومی به شهرهای دارای وضعیت قرمز و نارنجی است و خودروهای پلاک غیربومی که قصد ورود به این شهرها را داشته باشند، جریمه شده و از ورود آنها جلوگیری می‌شود.

اما به گفته «حسین قاسمی» دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد مقابله با کرونا افرادی که به ضرورت مجبور به سفر به این شهرها هستند، براساس هماهنگی که با فرمانداری‌ها انجام شده است، می‌توانند با ارائه مستندات لازم به فرمانداری‌ها مجوز ورود به شهرهای قرمز و نارنجی را دریافت کنند.

پس از گذشت بیش از یک ماه از اجرای این طرح در حالی که به گفته رییس‌جمهور امروز هیچ شهری با وضعیت قرمز در کشور وجود ندارد، اما همچنان طرح جامع محدودیت هوشمند در کشور ادامه داشته و به گفته «حسین ذوالفقاری» اجرای این طرح و محدودیت تا کنترل و مهار کامل بیماری ادامه خواهد داشت، اما این روزها شاهد هستیم که در سراسر کشور از جمله تهران افراد بسیاری که ادعا می‌کنند، کارهای ضروری در شهرهای مقصد دارند، متقاضی سفر با خودروی شخصی به شهرهای نارنجی هستند از همین‌رو برای دریافت مجوز به فرمانداری‌ها مراجعه می‌کنند.

این امر نیز باعث شده است تا تجمعاتی در مقابل فرمانداری‌ها برای دریافت مجوز شکل بگیرد و حتی برخی افراد بدون ماسک نیز در آنجا حاضر می‌شوند در شرایطی که بیماری همچنان وجود دارد و ممکن است باعث شیوع بیماری شود، از همین رو لازم است تا برای جلوگیری از تجمع و شلوغی در مقابل فرمانداری‌ها برای دریافت مجوز سفر ساز و کاری اندیشیده شود تا این تجمع خود باعث شیوع مجدد بیماری کرونا نشود.

«عیسی فرهادی» فرماندار تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره تجمع مردم در مقابل فرمانداری تهران برای دریافت مجوز سفر به شهرهایی با وضعیت قرمز گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و طرح جامع مدیریت هوشمند سفر به شهرهای نارنجی ممنوع است و مردم هم نباید به سفر بروند و باید همکاری لازم را داشته باشند تا بیماری ریشه‌کن شود.

وی در پاسخ به این سوال که مردم برای انجام کارهای ضروری که در شهرهای دیگر است، مجبور به سفر هستند و برای دریافت مجوز به فرمانداری مراجعه می‌کنند، چه ساز و کاری می‌تواند برای جلوگیری از تجمع در مقابل فرمانداری‌ها اندیشیده شود، تصریح کرد: همه مردم ممکن است کار داشته باشند، اما درخواست ما این است، تا جایی که ممکن است از سفر به شهرهای دیگر پرهیز کنند و به فرمانداری مراجعه نکنند.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: تمام افرادی که برای دریافت مجوز به فرمانداری مراجعه می‌کنند، پروتکل‌ها از جمله استفاده از ماسک را رعایت کرده‌اند و در این زمینه مشکلی وجود ندارد و هیچ مراجعه کننده‌ای بدون ماسک وارد فرمانداری نمی‌شود، اگر هم کسی ماسک نداشته باشد براساس مصوبات به او خدمتی ارائه نمی‌شود.

فرهادی تصریح کرد: افراد به صورت یک نفر یک نفر وارد فرمانداری شده و در مدت زمان کمتر از یک دقیقه کارشان در فرمانداری انجام می‌شود. از ۴ میلیون خودرویی که در تهران تردد می‌کنند، ممکن است یک درصد قصد سفر و انجام کارهای ضروری در شهرستان را داشته باشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر به صورت متوسط روزانه هزار نفر برای دریافت مجوز به فرمانداری مراجعه می‌کنند و ما تلاش می‌کنیم تا بدون کمترین مشکل کار مردم را راه بیاندازیم.

فرماندار تهران خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد مراجعات متقاضی سفر به استان‌های گیلان، مازندران و گلستان هستند و ۵ درصد مراجعات متقاضی سفر به دیگر استان‌های کشور هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز