خبرگزاری کار ایران

هشدار به لزوم رعایت خودمراقبتی زنان باردار در ایام کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۷۱۲

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: با توجه به تغییرات سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری لزوم خودمراقبتی زنان باردار در ایام اپیدمی از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «سیما سادات لاری» با اشاره به اهمیت خودمراقبتی زنان باردار در دوران اپیدمی کرونا بیان کرد: طبق تحقیقات صورت پذیرفته تاکنون شواهدی مبنی بر شانس بیشتر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در زنان باردار نسبت به سایرین وجود ندارد، اما با توجه به تغییرات سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری لزوم خودمراقبتی زنان باردار در این ایام اپیدمی از اهمیت خاص و ویژه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: بنابراین توصیه‌ی ما به خانم‌های باردار این است که حدالامکان از منزل خارج نشده و از حضور در مکان‌های پر تردد به ویژه فضاهای سربسته و فاقد تهویه مناسب خودداری کنند.

لاری افزود: تا جایی که می‌توانند خرید خانگی را به بقیه اعضای خانه محول کنند و در صورت ضرورت برای حضور در بیرون از خانه از لحظه‌ی خروج تا بازگشت به خانه از ماسک استفاده کرده و از تماس دست با دهان، بینی و چشم به طور جد خودداری کنند و از هرگونه از وسایل نقلیه عمومی به خصوص در ساعات شلوغ پرهیز کنند.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خانم‌های باردار از شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها به طور جدی خودداری کنند و دیدار با دوستان و اقوام خود را به شکل مجازی انجام دهند.

وی در پایان افزود: در صورت هرگونه ابتلا به کووید ۱۹ موضوع را با ماما و متخصص زنان خود در میان بگذارند، همچنین ضروری است مصرف دارو با تجویز پزشک به میزان کافی در دسترس داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز