خبرگزاری کار ایران

در سال جاری ۱۵۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان تهران زیر پوشش طرح‌های اصلاحی و احیایی قرار می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۵۳۱

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه بازدید از اجرای عملیات احیایی مراتع شهرستان ورامین گفت: در سال جاری 1500 هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان تهران زیر پوشش طرح های اصلاحی و احیایی قرار می گیرد.

به گزارش ایلنا، سید نقی عزیزی با بیان این مطلب به اهداف مورد نظر در اجرای این طرح ها اشاره کرد و افزود: این طرح ها با هدف تقویت و احیای پوشش گیاهی، حفاظت آب و خاک، کنترل فرسایش بادی، افزایش تولید مراتع و توسعه فضای سبز و جنگل به مرحله اجرا در می آید.

وی با بیان اینکه این طرح ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، ترسیب کربن، ملی و استانی اجرا می شود ادامه داد: این طرح ها در قالب اقدامات بیولوژیکی شامل بذرکاری، بذرپاشی، کپه کاری و نهال کاری در عرصه های بیابانی، مرتعی و جنگلی شهرستان های استان تهران اجرا می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهرانمعاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اجرای طرح های منابع طبیعی را عام المنفعه دانست و درباره نقش این طرح ها در بستر سازی توسعه پایدار اظهار داشت: اجرای طرح های منابع طبیعی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و زیست محیطی داشته و به عنوان اولویتی زیر ساختی، نقش مهمی در تحقق شعار جهش تولید و ایجاد فرصت های شغلی پایدار به ویژه در حوزه کشاورزی خواهند داشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز