خبرگزاری کار ایران

وزیر آموزش‌وپرورش تاکید کرد:

ضرورت تأسیس یک پژوهشکده مشترک بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۲۶۱

وزیر آموزش‌وپرورش در شورای سیاست‌گذاری ستاد همکاری‌های آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه بر ضرورت تأسیس یک پژوهشکده مشترک بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش تأکید کرد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز محسن حاجی میرزایی در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد همکاری‌های آموزش‌وپرورش و حوزه‌های علمیه که با حضور آیت‌الله اعرافی و اعضای این شورا در ساختمان شهید رجایی و حضور تعدادی از اعضای شورا و از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: ۲۰ درصد از جمعیت کشور در اختیار آموزش‌وپرورش است و این افراد در بهترین دوره زندگی خود و مدت‌زمان قابل‌توجهی در اختیار نظام تعلیم و تربیت هستند، بنابراین اهمیت این کار اقتضا می‌کند که حوزه علمیه خط ویژه‌ای را در بخش‌های مختلف ازجمله؛ حوزه محتوای آموزشی دنبال کند و این موضوع مستلزم انجام کارهای خلاقانه و عمیق‌تری است. 

وی افزود: علاوه بر محتوای مناسب، معلمان نیز باید واجد توانمندی‌های لازم باشند. 

وی بر توسعه و حمایت از مدارس معارف اسلامی تأکید و خاطرنشان کرد: در حوزه تربیت که یک امر پیچیده و مرتبط به آینده کشور است، باید هرچه بیشتر عمیق‌تر و غنی‌تر شویم. 

حاجی میرزایی بر ضرورت ایجاد یک پژوهشکده مشترک بین حوزه علمیه و آموزش‌وپرورش تأکید و اظهار کرد: باید بیش‌ازپیش از ظرفیت حوزه علمیه در تعلیم و تربیت بهره‌مند شویم. 

وی ادامه داد: در مورد برنامه ۵ساله نیازمند بازنگری هستیم. در آموزش‌وپرورش به این نتیجه رسیده‌ایم که تولید یک سند هرچند کار بسیار ارزشمندی است و هرچند هم غنی باشد اما یک‌چهارم راه است و سه‌چهارم کار نحوه پیاده کردن و اجرای سند است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز