خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان زندان‌ها:

درآمد بنیاد تعاون زندانیان صرف اموری می‌شود که سازمان زندان‌ها تعیین کند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۱۸۷

رئیس سازمان زندان ها در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان گفت: عصر جدید بنیاد تعاون، عصر تغییر اولویت ها و بازنگری اساسی در ساختار و برنامه ها و ترجیح اشتغال زندانیان بر سودآوری و کسب درآمد است.

به گزارش ایلنا، محمد مهدی حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها با اشاره به ضرورت توسعه اشتغال در زندان‌ها گفت: بیکاری مقدمه بزهکاری است و اشتغال نقش محوری برای اصلاح و تربیت دارد لذا باید فرصت های مناسب برای اشتغال زندانیان ایجاد شود.

وی با اشاره به فلسفه تشکیل بنیاد تعاون افزود: بنیاد تعاون بدون زندان و زندانی بی فلسفه می شود و بنیاد تعاون یعنی یاری یعنی یاری فوری.

وی ادامه داد: زندان باید به خودکفایی برسد و به بودجه بیت المال متکی نباشد. زندانی باید توانمند شود، بازاجتماعی شود، در طول مدت حبس خانواده اش بی چاره نشود. سوال اینجاست متولی این امور آیا غیر از بنیاد تعاون است؟

وی ادامه داد: برای درمان عمیق و کامل یک درد نباید از تسکین درد امروز او غافل شویم و یا به امید تامین شغل ماندگار از تامین معاش روزانه زندانی و نان شب خانواده او و جلوگیری از فساد و بیچارگی خانواده او غفلت کنیم.

عضو هیات مدیره بنیاد تعاون با انتقاد از وضعیت فعلی کارگاه ها و فروشگاه های بنیاد تعاون در زندان گفت: در عصر جدید بنیاد تعاون همسو با سند تحول قوه قضائیه باید عمیق تر و مبنایی تر از گذشته به بحث اشتغال و تادیب و اصلاح زندانی پرداخت. در این عصر جدید بنابر نص اصلاح اساسنامه بنیاد؛ درآمد بنیاد صرف اموری خواهد شد که سازمان زندان ها تعیین می کند.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه فرصت ها به سرعت از دست می رود و هنوز وضعیت اشتغال در زندان ها خوب نیست گفت: محیط های کار و اشتغال فرصت های بسیار تاثیرگذار و مناسبی برای اجرای تکنیک های تربیتی است. زندانی قرار است متحول شود، تربیت شود، مسیر زندگیش عوض شود خدا را شاکریم که امروز اعضای هیات مدیره بنیاد تعاون اولویتشان همین است و به سلامت طریق درآمدزایی و اشتغال معتقدند.

رئیس سازمان زندان ها با بیان اینکه همه زندانیان مستعد اصلاح و تربیت هستند ادامه داد: در موضوع اشتغال باید به پیوست های فرهنگی نیز توجه داشت.

حاج محمدی اظهار داشت: بنیادتعاون نباید گران اداره شود و تمام اموال و املاک سازمان زندان ها که در اختیار بنیاد تعاون است باید در خدمت توسعه اشتغال زندانیان باشد.

وی در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از هیات مدیره قبلی بنیاد تعاون، برای مدیرعامل جدید بنیاد آرزوی موفقیت کرد و گفت: شما توفیق خدمت به ساکنان دربند و انسان هایی که امام در موردشان فرمود باب رحمت گنهکاران را بهتر جذب می کند پیدا کرده اید.

 سیدصولت مرتضوی رئیس هیات مدیره بنیاد تعاون نیز با اشاره به آموزه های دینی در خصوص رعایت حقوق زندانیان گفت: وقتی زندانی مجازات خود را تحمل می کند دیگر نباید محرومیت مضاعفی برای او ایجاد کرد.

وی با بیان ینکه در سند تحولی قوه قضائیه به بازنگری در نظام حرفه آموزی و اشتغال تاکید شده است گفت: ماموریت اصلی بنیاد تمرکز بر حرفه آموزی و اشتغال است.

مرتضوی با بیان اینکه مشکلات و مضایق اقتصادی رابطه معناداری با ورودی زندان ها دارد اظهار داشت: باید در حوزه اشتغال و حرفه آموزی گام های بزرگی برداریم و از همه ظرفیت های قانونی برای ایجاد درآمد برای زندانیان و خودکفایی زندان ها استفاده کنیم و برای کاهش جمعیت کیفری در صدد توسعه حبس تحت نظارت سامانه پابندهای الکترونیکی هستم.

همچنین در این مراسم خسرو مختاری مدیرعامل جدید بنیاد تعاون نیز طی سخنانی به ارائه برنامه های خود پرداخت.

وی اظهار داشت: در انجام ماموریت در بنیاد تعاون، سازمان زندان ها را کارفرمای خود می دانم.

همچنین مطهرنژاد مدیرعامل سابق بنیاد گزارشی از دوران مسئولیت خود در بنیاد تعاون ارائه کرد.

در پایان حکم انتصاب خسرو مختاری به عنوان مدیرعامل بنیاد تعاون به وی اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز